Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att uppgradera Vista till 7 genom gratisuppgradering


jonnyblomberg

Rekommendera Poster

jonnyblomberg

Hej, köpte min bärbara dator med Windows Vista Premium förra för ca 2 månader och vill uppgradera den till Windows 7. Vad jag har hört ska det här vara gratis. 

Min fråga är nu, hur ska jag göra? Jag har hört att man ska skicka in kvittot någonstans och att de sedan skickar en skiva med windows 7?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Du får kolla med den butiken du köpte din dator på om din dator ingick i det gratis uppgraderingserbjudandet till Win 7.

Butiken ska sedan kunna fixa det. Ibland tar tyvärr butiken ut en serviceavgift på några hundralappar för att dom ska ordna fram ett Win 7 till dig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonnyblomberg

Jag köpte datorn på Siba och där sa dom att ja skulle skicka in kvittot el något i den stilen, för att sedan få en skiva hemskickad.

Vad exakt de menade med det vet jag inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad det står på datortillverkarens webbplats. Det är datortillverkarna som står för erbjudandet och hanterar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du köpt datorn hos Siba skall du vända dig till Siba om det är de som utfärdat erbjudandet. Enligt Konsumenköplagen skall butiken du handlat hos också se till att uppfylla de utfästelser de ger även om det är ett annat företag inblandat (i det här fallet datortillverkaren). Det finns inget stöd i Konsumentköplagen som gör att en återförsäljaren kan skicka dig vidare till en andrapart. Det är Siba som gjort affären med dig och det är Siba som skall uppfylla de åtaganden som affären innebär.
Har Siba lovat dig en gratis uppgradering till Windows 7 skall du inte vända dig till tillverkaren. Tillverkaren kan begära en kostnadstäckning av dig. Det kan inte Siba göra om de gjort utfästelser om att uppdateringen skall vara gratis.

Således bör du i första hand vända dig till Siba och få din uppdatering den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...