Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Erufailo

Problem med ljud

Rekommendera Poster

Erufailo

Hej!

Jag har nyligen byggt ihop min dator och den fungerar i grund och botten utmärkt. Däremot så får jag inte ljudet att fungera. Endast ibland fungerar ljudet och när jag går in på Realteks program på datorn så fungerar inte riktigt alla högtalare. Jag använder moderkortets (Gigabytes GA-P55-UD3) inbyggda ljudkort, Realtek High Definition eller något liknande heter det. Dock, när jag kopplar in mitt headset så fungerar det alldeles utmärkt. Men, som sagt, ljudet går bara ibland i högtalarna och inte när jag kör t ex Spotify och spel.

MVH
Jon Samuel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Åge N

Har du installerat drivrutinerna för ljudkortet eller låtit Windows ta hand om det?
Om du inte installerat drivrutinerna för ljudkortet föreslår jag att du gör det.

Du kan gå in på Realteks hemsida och hämta de senaste drivrutinerna där. Försöker ge dig en länk men vet att det ibland inte fungerar så bra här:

http://www.realtek.com.tw/DOWNLOADS/downloadsCheck.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#High%20Definition%20Audio%20Codecs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

• Skapa nytt...