Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD Moviefactory eller DVD Flick fyller upp min hårddisk!


OfCorrs

Rekommendera Poster

Jag har några avi-filer som jag ville bränna på DVD och använde DVD Flick som gjorde om filerna till VOB-filer. Jag lade till kapitel och menyer i DVD Moviefactory och brände också med hjälp av det programmet.

Nu har filerna (eller några andra filer) fyllt upp nästan hela min hårddisk! Jag har deletat själva VIDEO_TS-mappen som var på nästan 4 GB som också varje film blev när jag hade konverterat avi-filen till VOB-filer. Men vad är det som tar sån stor plats??? Och hur tar jag bort det?

Jag har en Toshiba Satellite L300D med Windows Vista SP 2.

Tacksam för svar snarast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 2-timmars film på en DVD-skiva är väl ungefär 4 GB stor. Det är helt enkelt standarden för DVD-skivor som är på ett sådant sätt, dvs VIDEO_TS-mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


 Kan du förklara det lite närmare Cecilia?
Jag har nämligen lagt in en film på min hårddisk med hjälp av Dvdfab HD Decrypter för att kunna se den i mobilen. Filmen bör rimligen var ca 4 Gb stor men när den är inlagd på hårddisken är den 5,1 Gb. Varför? (Har bara lagt in huvudfilmen, main movie).

Kanske inte Dvdfab fungerar med W7?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har använt DVDFab med Windows 7 så fungerar den ju.

Hur mycket utrymme som behövs bestäms väl av hur lång filmen är. Så stor skillnad är det ju inte mellan 4 GB och 5,1 GB, det motsvarar väl ungefär en halvtimme i längd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast VIDEO_TS-mappen var bara på nästan 4GB, inte mer. Den har jag deletat. Jag hade bränt om samma film flera gånger för jag ville ha kapitel och menyer på DVDn och använt hårddiskutrymme ligger på över 90%. Det är därför jag behöver hjälp för jag hittar inte vad det nu är som tar sån stor plats. Jag har gjort virussökning och det är inget virus eller nåt. Snälla, hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan se om det blir bättre efter att du har kört en diskrensning av hårddisken. Högerklicka på hårddisken och välj Egenskaper. På fliken Allmänt finns det en knapp som heter diskrensning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör diskrensning varje dag men nu klickade jag i boxen för tillfälliga filer som var på 16,7 GB. Nu får jag inget varningsmeddelande som säger att hårddisken är nästan full! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...