Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oläsliga pdf-filer


anikar

Rekommendera Poster

Har Vista. Kan skicka pdf-filer, och kan öppna pdf-filer som bifogas till mig. MEN DEN INKOMNA PDF-FILEN GÅR INTE ATT LÄSA, TEXTRUTAN ÄR GRÅ. Öppnade samma pdf-fil i en annan dator med Vista, där var det Ok. Är det någon felinställning i min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Adobe Reader 8, som var installerad när jag köpte datorn. Första tiden funkade den. Tror jag tryckt på någon "knapp" eller så.
Vet inte om jag vågar installera om den. I förra datorn fick jag strul när jag gjorde det.  Det blev aldrig bra, trots råd från detta forum. Kanske fick jag någon "rest" kvar, som jag aldrig hittade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga problem att installera om. Du kan kolla om det finns några mappar kvar och i så fall ta bort dessa först.

Start > Sök > Alla filer och mappar > skriv Adobe Reader i bägge tomrutorna.

Är det något kvar så ser du det nu. Markera filen och > Ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat att skicka över e-posten m den grå pdf-filen till min man på hans e-postadress, öpnnade  hans ikon i samma dator, (trodde jag testat det förut) och DÄR GICK DEN ATT ÖPPNA med läslig text. Det är en grå bild som lägger sig över hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var knepigt.
Vista har du.
Adobe Reader har du. (jag förutsätter du installerat om Adobe)
Samma pdf-fil går bara att läsa på en dator.
Detta är knepigt.
Återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attas! Har inte installerat om Adobe. Vill inte göra det i första taget. Det är samma dator, gick bara stället in genom min mans ikon, och som jag skrev, funkade det då att läsa filen. Då tror jag att det är någon inställning i Adobe under min ikon, som användare/anministratör som blivit fel/jag råkat trycka på.

Cecilia! Kan försöka dina förslag, men det är nog enklare att skicka över filen till min man och läsa den där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fixat det hela. Riktigt hur vet jag inte.
Öppnade ett annan pdf-dokumentet. bilderna där var gråa, texten gick att läsa. Högerklickade. Valde Inställningar för sidovisning. Sidinnehåll och info. Bockade i några rutor, ev bockader jag i genomskinlighetsrutnätet, (nu är inte bocken kvar). Då kom bilderna fram.
 Gick till ovanstående problemfil, nu var det gråa borta där också, nu kunde jag läsa filen och skriva ut den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...