Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen ger upp precis vid inloggning (No Video Output)


Cosmouse

Rekommendera Poster

** Ta bort en av trådarna, råka dubbelposta. **

Hejsan. Har lite problem här. Sitter för tillfället vid datorn som jag har problem med. Ibland verkar den funka och ibland inte.

Så här är det att min pappa hade problem med denna burk, och kunde inte komma in på internet på den, och en massa annat problem. Så jag fixade den, formaterade med Vista ( hade Windows XP innan ) så den är lite gammal.

Hur som, jag tog hem datorn till mig hemma, och fixade den. Allt funkade prima, inget fel alls. Allt var perfekt. Sen när jag tog upp datorn här där han bor och koppla in den, hände en liten grej. När jag kom in i Windows, och hade suttit där lite så kom där upp ett meddelande där de stod:

Dialogruta för identifiering av interaktiva tjänster:
Ett meddelande från ett program kan inte visas på ditt skrivbord.
-visa meddelandet
-Påminn mig igen om några minuter.

Program eller enhet(er) som behöver ses över.

Meddelanderubrik: Warning Event Notification
Programsökväg: C:\Program Files\Dell\OpenManage\Iap.exe

Det här problemet uppstår på grund av inkompatibilitet med Windows Vista. Kontakta tillverkaren för programmet eller enheten om d vill veta mer.

När jag hade klickat på Visa meddelande kom de upp. No Video Output. Skärmen la ner. När jag starta om datorn så funka faktiskt skärmen, hela vägen till precis innan man ska logga in. Då poppar de upp igen, No Video Output. Efter x-antal omstartningar så funkar de, men de vill man ju heller inte sitta och göra varje gång man startar de. Så snälla, någon hjälp mig. Detta förstör helt min fredag alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Hej!
Hade du kontrollerat innan att pc;n gick att uppgradera till Vista? Gå till Dells hemsida och kontrollera om det finns Vistaanpassad driver till grafikkortet. Starta upp pc;n i felsäkert läge och installera den nya drivern.

/// Jari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...