Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mozilla Thunderbird


notl

Rekommendera Poster

Hej.
Jag är en ny användare av Mozilla Thunderbirds mailprogram.
Vissa mail som jag får visar skräptecken i stället för dom ordinarie tecken,
är det någon inställning som jag skall ändra på i programmet eller är det avsändaren det beror på. Jag har klistrar in hur det ser ut från ett mail som jag har fått.

Ta chansen att få tr�ffa Peter Jöback och se hans julkonsert i Stockholm, Göteborg eller Malmö! Peter tolkar de traditionella sångerna som O Helga Natt, Ave Maria och Jul Jul strålande jul liksom de moderna klassikerna Snön föll, Halleluja, Jag kommer hem igen till jul m.fl.

Finns det någon som kan ge mig ett tips om detta.

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att välja något annat i menyvalet Visa - Kodning, ISO 8859-1 och Unicode är de två som de flesta sänder sina mejl i. Jag har inställt på Bestäm automatisk - Universal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om man kan införa bilder direkt i mail när man använder mozilla thunderbird?
Den som vet får väldigt gärna svara på det elelr ge info om vilket program som är bäst att använda när man vill ha bilder INUTI mailet. (vanliga outlook??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.
Jag är en ny användare av Mozilla Thunderbirds mailprogram.
Vissa mail som jag får visar skräptecken i stället för dom ordinarie tecken,
är det någon inställning som jag skall ändra på i programmet eller är det avsändaren det beror på. Jag har klistrar in hur det ser ut från ett mail som jag har fått.

Ta chansen att få tr�ffa Peter Jöback och se hans julkonsert i Stockholm, Göteborg eller Malmö! Peter tolkar de traditionella sångerna som O Helga Natt, Ave Maria och Jul Jul strålande jul liksom de moderna klassikerna Snön föll, Halleluja, Jag kommer hem igen till jul m.fl.

Finns det någon som kan ge mig ett tips om detta.

Tommy


Ditt exempel är kodat i UTF-8. Ställer du in kodningen i ditt mail-program till automatiskt så löser det problemet i de flesta fall. I de fall problemet kvarstår finns det inget annat att göra än att ange kodningen manuellt. Orsaken till att den automatiska inte fungerar är att vissa mail-program inte anger vilken kodning, som , använts, när de skickar mail. Annars är UTF-8 den bästa av de som finns då den är kompatibel med POSIX-standarden och innehåller nästan alla tecken i nästan alla alfabet (inte bara latinska, bl.a.. runorna och kinesiska ingår). Begränsas dock av vad de installerade fonterna innehåller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...