Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart vitt på tvn


keni-boy

Rekommendera Poster

Tjenare :) Ja har försökt nu ett tag att få bild på tvn ifrån datorn. När ja väl lyckades så märkte ja att de bara blev svart vitt på tvn. Ja prova sätta kabeln i en scart och prova olika skartutag men de funkade inte. Ja använder mig av en S-Video kabel. Mitt grafik kort är Gforce 8600 Gs.

Hoppas någon kan hjälpa mig :)

Mvh Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att högerklicka på skriv bordet välj nvidia bildskärmsinstälningar sen ändra bildskärmsinstälningar där bör du kuna ändra upplösning färg 16 eller 32bit ( om jag inte minns fel kör ubuntu nu så lite olika menyer) om du inte kan hitta det där kan du testa på sammaställe fast under sätt upp flera bildskärmar.

har du testat att klicka på AV på datorn? brukar finnas flera scart kontakter varav en ger svartvitt bild ibland bytt också kontakt.

slutligenb kan du kolla i windows -->kontrollpanel -->bildskärm så borde det finnas lite alternativ som kanske hjälper ( skiljer sig lite mellan alla windows versionerna)

hopas att något av detta funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att högerklicka på skriv bordet välj nvidia bildskärmsinstälningar sen ändra bildskärmsinstälningar där bör du kuna ändra upplösning färg 16 eller 32bit ( om jag inte minns fel kör ubuntu nu så lite olika menyer) om du inte kan hitta det där kan du testa på sammaställe fast under sätt upp flera bildskärmar.

har du testat att klicka på AV på datorn? brukar finnas flera scart kontakter varav en ger svartvitt bild ibland bytt också kontakt.

slutligenb kan du kolla i windows -->kontrollpanel -->bildskärm så borde det finnas lite alternativ som kanske hjälper ( skiljer sig lite mellan alla windows versionerna)

hopas att något av detta funkar.


Ja är inte precis den bäste på dessa grejer inom datorer, Men hur ändrar man te av på datorn? Och ja har kollat runt lite och sett man måste ändra inställningar till PAL-B? hur gör man de isf?
Allt de andra har ja oxo prövat utom komposit kabel. =/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en gul viedo sladd, Men går den att koppla in i datorn på något sätt? ja har även en s-video skarv men den har 8piggar :S de är även en gul hona på den och ett vanligt s-video utag med 4hål? Kan ja göra något me de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du skall kunna koppla din dator till en TV krävs det att du har likvärdiha anslutningar i båda ändar. Om din dator har en Video Out med en gul RCA-kontakthona (även kallad Japankontakt eller Phonokontakt) kan du koppla denna till din TV om den har en motsvarande men för Video In.
Har din TV inte en sådan kontakt men Scart kan du skaffa dig en RCA till Scart-konverterare. En sådan hittar du hos t.ex. Kjell & Co: 

http://www.kjell.com/?item=37004&path=636500000,637000000,638500000,640000000

Har din dator en S-Video-utgång kan du koppla den till TVns motsvarighet S-Video-ingång. Det är viktigt att du bekräftar att det är en utgång från din dator och ingång till din TV.

Har du en HDMI-anslutning på din dator kan du med fördel använda den om din TV har en motsvarande ingång.

Du skriver att du har ett nVidiakort GT8600 GS. Det säger inget mer än vad det är för grafikkrets på ditt grafikkort. För att kuna hjälpa dig bättre krävs att du berättar vilket fabrikat och modell på grafikkort du har. Det finns en uppsjö av varianter på grafikkort med GT8600-kretsen på och alla har olika funktioner och anslutningar.

Mer information från dig krävs för att ge relevant hjälp. Det vore också bra om du kan upplysa om vilken TV du har, såväl fabrikat som modell. Även det underlättar för att kunna ge dig relevant information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...