Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express 6


sprättägg

Rekommendera Poster

Fick ingen reaktion på förra inlägget. Provar igen.

Var för någon månad sedan tvungen att ominstallera Windows XP Home.
Efter ett tag upptäckte jag att antalet inkomna mail minskat kraftigt. Gjorde då en ominstallering av kontona, min fru och jag har var sitt konto på samma dator. Leverantör Glocalnet.
Men samma sak upprepas. Hos mig nåt mail ibland (en bråkdel av det som brukar komma) men hos hustrun som vanligt.
Har provat att skicka mail till både mig själv och frun från en annan dator och hon får meddelandet men inte jag.
Det verkar också som mina skickade mail kommer fram.
Har vid upprepade tillfällen pratat med supporten utan det löst något.
Mina inkommande mail hamnar först i Glocalnets Webmailbox för att sedan dirigeras över till mitt Outlook. De få nya mail som hamnar i Webmail kommer fram till mig, men det är innan Webmailboxen som strypningen verkar ske.
Vad göra? Ligger felet hos mig eller hos Glocalnet (något som dom inte alls vill lyssna på) ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har raderat din tidigare tråd om samma sak eftersom det räcker med en tråd om samma sak. Det kan jag göra eftersom jag är moderator här.

Eftersom det inte kommer fram till webbmejlen så ligger det förstås inte i din dator, men det behöver ju inte ligga hos Glocalnet heller utan kan ju hända någon annanstans på internet. Nu vet ju jag inte vad det finns för inställningar för Glocalnets mejl, men man kan ju tänka sig att du t ex har slagit på en funktion för spamkontroll men inte din fru och spamkontrollen har fått för sig att för många mejl är spam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inkompetenta idioter
Jag har raderat din tidigare tråd om samma sak eftersom det räcker med en tråd om samma sak. Det kan jag göra eftersom jag är moderator här.

Eftersom det inte kommer fram till webbmejlen så ligger det förstås inte i din dator, men det behöver ju inte ligga hos Glocalnet heller utan kan ju hända någon annanstans på internet. Nu vet ju jag inte vad det finns för inställningar för Glocalnets mejl, men man kan ju tänka sig att du t ex har slagit på en funktion för spamkontroll men inte din fru och spamkontrollen har fått för sig att för många mejl är spam.


Det kan jag göra eftersom jag är moderator här, du kan inte vara gammal med slikt fascistikt uttalande och fortsatt desinformation, är du supporter eller moderator? Both sucks!
Maktens baksida. Tilltala folk med acceptans. Ditt tilltal verkar mer vara att du inte vill ha med personen att göra, ouppfostrat och klanderligt beteende, Cecilia.

Beter du dig slikt mot övriga, så är du vad jag tror du är - anställd via nepotism.
Ta ett yrke där du har så lite kontakt med människor som möjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är medelålders. Varför skulle det vara facistiskt att tala om anledningen till att jag har raderat en tråd? Det är väl snarare hyfsat.

Om du tycker jag desinformerar så kan du ju ta och komma med korrekt information i stället för att angripa mig personligen och därmed bryta mot regel 1.
http://pcforallasmart.idg.se/info/rules.jsp

Jag har haft flera långvariga anställningar i mitt liv och jag har aldrig fått dem pga släktskap, samt att jag naturligtvis har lyckade kontakter med människor både i mitt yrkesliv och privatliv.

Cecilia - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...