Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mappfråga....


ixus

Rekommendera Poster

Hej.
Någon som vet vad detta är för mapp. Har nyss tillkommit under Windowsmappen. Jag anv. XP. Den innehåller ca: 20MB. Kan man ta bort denna mapp, utan det blir strul.......!
                                                                                            /Tacksam för hjälpnamnlös.JPG(Mapp: ie8 - spuninst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är uninstall information mapp du behöver den om du ska avinstallera internet explorer 8 det finns spuninst.exe  annars du kan radera den det spelar ingen roll, men en fråga bara varför vill du radera den det e la bara 20 mb du sparar inte himla många utrymme såvida inte du har bara 40 gigs hårddisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är uninstall information mapp du behöver den om du ska avinstallera internet explorer 8 det finns spuninst.exe  annars du kan radera den det spelar ingen roll, men en fråga bara varför vill du radera den det e la bara 20 mb du sparar inte himla många utrymme såvida inte du har bara 40 gigs hårddisk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ultimatescar.

Tack för dit svar. Jag är bara lite förvånad att denna mapp nyss dykt upp och med "BLÅ" text.
Har någon ändring inträffat, då texten övergått till "BLÅTT".
                                                                                                                                                                                          

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blått indikerar att mappen är komprimerad för att ta mindre plats på hårddisken. Filen skapas när man installerar IE8. Om den nu har dykt upp så har du kanske ändrat inställningen om att se operativsystemfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia.
Kommer inte ihåg att jag ändrat någon inställning.... Sänder med en ny bild över Windowsmappen, där det även ligger "BLÅTT". Går det att ändra detta, eller skall
det se ut så här? Denna mapp plus den i första frågan innehåller ca. 200MB. Tittat
i mina vänners Windowsmappar - ser ej ut på samma sätt.
                                                                                              namnlös.JPG  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inställningarna i Den här datorn resp. Utforskaren (beroende på vilken du använder):
Verktyg - Mappalternativ - Visning
Se till att:
Inte visa dolda filer och mappar
Bocka för Dölj skyddade operativsystemfiler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia.
Vad du säger är alltså att detta EJ är något man kan ta bort, eller..... Tyckter bara att
det var lite väl mycket "MB". Gör i så fall som du föreslår. 
                                                                                          /Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det är lämpligt att ta bort möjligheten att avinstallera Internet Explorer 8, rätt som det är så kan det dyka upp någon problem som bäst löses med att backa tillbaka till version 7 för att sedan på nytt kunna göra en installation av version 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...