Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tänk om internet krashar...


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

Hoppas det är okej att jag lägger in en såpass "filisofisk" fråga här, men jag har länge lagt märke till att allt mer läggs ut på nätet. Alla former av media (semesterbilder, filmer mm) men också sociala kontakter som man får via t.ex facebook m.fl. Dessutom sker en väldigt stor del av vår kommunikation via internet (mejl, chatt osv).

Detta verkar ju bra, man får snabbt tag på vilken information som helst var som helst, hur som helst, och när som helst. MEN... med andra ord, vi gör oss helt beroende av internet. 

Så vad skulle hända om något går riktigt fel, vad händer om internet blir otillgängligt, eller rentav krashar. Vad skulle konsekvenserna bli då? Skulle människan förpassas till stenåldern igen eller hur blir det?

Jag är själv inte så insatt, men om någon har ett svar på ovanstående frågor så får han/hon gärna dela med sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga ut sitt liv på Facebook är väl inte att rekommendera.
Skulle Internet "slockna" då skulle det bli katastrof. Hela samhället är numera "uppbyggt" med Internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Internet har inte kraschat ännu ialla fall. Men om ni lagrar filer på någon server så kolla denna server regelbundet så att de inte bestämmer sej för att sluta med denna tjänst. Jag hade email på rixmail en gång. Jag fick reda på i god tid att Rixmail skulle upphöra så jag hann kopiera mina email till annat lagringsmedia. Skydrive är också ett lagringsställe som inte lagrar filer hur länge som helst.

 

Bästa lagringsmediat är arkiv DVD och CD Delkin devices säljer såna skivor.

http://delkin.com/c-130867-archive.html

 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...