Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows media center i Win 7

salala

Recommended Posts

Sedan jag installerade Windows 7 har jag fått problem med tv-tittandet. Media center hittar alla de kabel kanaler jag har utom tv4. Har gjort flera omsökningar med samma resultat. Dessutom kan jag inte placera kanalerna på platserna 1-3 eftersom dessa inte finns. När jag trycker på fjärrkontrollen syns tex en etta men något kanalbyte sker inte.

Skärmklipp.PNG

• 1 month later...
Har haft flera kontakter med både HP och Microsoft support som inte kunnat hjälpa mig. TV-kortet inte kompatibelt med Win 7, ominstallera Windows har varit bland de svar jag fått. Ingen på supporten hade tänkt på att jag kanske inte helt förstod hur jag skulle göra med inställningar osv. Efter det att supporten gett upp har jag  funderat vidare och faktiskt löst problemet på egen hand. Tycker nog att supporten i första hand skulle kollat om jag gjort rätt innan man rekomenderade omfattande åtgärder som i sig kunnat ställa till problem.

Du kan väl skriva hur du har löst det. Din lösning kan ju fungera för någon annan som får samma/likartat problem.

Upptäckte att de olika kanalernas placering på fjärrkontrollen kunde ändras i mediacenter. Efter installationen av Win 7 låg kanalerna från knapp 4 på fjärren och jag förstod ingenting. Vad gäller att hitta kanalerna så finns olika möjligheter att söka och efter att ha prövat mig fram hittades alla mina kabelkanaler. Men som sagt hade jag följt HPs och Microsofts råd hade datorn varit både formaterad och ominstallerad till sannolikt ingen nytta.
Läst på alltomxp.se (Stenhall) att man kan ifrågasätta många  råd om att i tid och otid ominstaller Windows med förlorade filer och annat elände som följd. Oftast går det att åtgärda problemet på annat sätt.

• 2 months later...

<span style="font-size:small;">Upptäckte att de olika kanalernas placering på fjärrkontrollen kunde ändras i mediacenter. Efter installationen av Win 7 låg kanalerna från knapp 4 på fjärren och jag förstod ingenting. Vad gäller att hitta kanalerna så finns olika möjligheter att söka och efter att ha prövat mig fram hittades alla mina kabelkanaler. Men som sagt hade jag följt HPs och Microsofts råd hade datorn varit både formaterad och ominstallerad till sannolikt ingen nytta.<br/>Läst på alltomxp.se (Stenhall) att man kan ifrågasätta många  råd om att i tid och otid ominstaller Windows med förlorade filer och annat elände som följd. Oftast går det att åtgärda problemet på annat sätt.</span>

Hur gjorde du för att få in TV4? Jag har provat en massa med det vill inte fungera. Lyckades få in TV4 en gång med då försvann kanal 5. Helt sjukt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...