Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Gargell

Dubbla skärmar i Windows 7

Rekommendera Poster

Gargell

Någon som har någon erfarenhet av dubbla skärmar i windows 7 ?
fungerar så långt att datorn hittar båda skärmarna och under flike "skärmupplösning" så ser allt jätte bra ut då båda skärmarna syns den ena som primär och den andra som utökad enhet men det är bara den primära skärmen jag får bild på :(

någon som kan hjälpa mig med detta ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Åge N

För att du skall kunna ansluta två skärmar måste ditt grafikkort stödja detta. Ett exempel är att koppla en TV till datorn samtidigt som datorskärmen är igång.
Detta fungerar bara om grafikkortet har stöd för dubbla skärmar.

Jag använder Windows 7 RC 64-bitars och har inga problem med att koppla min TV som en andraskärm till min dator. Jag kan koppla den både som utökat skrivbord som klonad (samma bild på båda).
Lättast att göra detta är att använda det program som grafikkretstillverkaren levererar med som extra tillval till drivrutinen. Både ATI och nVida har sådana program som underlättar kopplingen till två skärmar och hur de skal användas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gargell
För att du skall kunna ansluta två skärmar måste ditt grafikkort stödja detta. Ett exempel är att koppla en TV till datorn samtidigt som datorskärmen är igång.
Detta fungerar bara om grafikkortet har stöd för dubbla skärmar.

Jag använder Windows 7 RC 64-bitars och har inga problem med att koppla min TV som en andraskärm till min dator. Jag kan koppla den både som utökat skrivbord som klonad (samma bild på båda).
Lättast att göra detta är att använda det program som grafikkretstillverkaren levererar med som extra tillval till drivrutinen. Både ATI och nVida har sådana program som underlättar kopplingen till två skärmar och hur de skal användas.

Jo det är klart att grafikkortet måste stödja dubbla skärmar annars kan man ju inte ens koppla in två skärmar samtidigt, å hade inte mitt kort haft stöd för två skärmar så hade jag ju inte heller fått upp informationen och valmöjligheterna om utökat skrivbord mm. så givetvis så stödjer mitt grafikkort dubbla skärmar. fungerade utmärkt i både windows xp och windows vista men nu efter bytet till windows 7 så vill det inte fungera även om det ser ut som att det skall fungera, kan till och med flytta saker över till den utökade delen av skrivbordet men ser ju inte då vart de hamnar eftersom den skärmen är svart :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Om du byter plats med anslutningarna till skärmarna, är det då fortfarande samma skärm som är svart eller byter "svartheten" plats? I fallet att det blir den andra skärmen som blir svart så kan någon av anslutningarna på grafikkortet ha blivit skadad, t ex för att du har kopplat in/ur en skärm medan datorn eller skärmen var på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gargell
Om du byter plats med anslutningarna till skärmarna, är det då fortfarande samma skärm som är svart eller byter "svartheten" plats? I fallet att det blir den andra skärmen som blir svart så kan någon av anslutningarna på grafikkortet ha blivit skadad, t ex för att du har kopplat in/ur en skärm medan datorn eller skärmen var på.

kan få båda skärmarna att fungera på vilken som av anslutningarna så allt funkar, bara inte samtidigt:(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ultimatescar

vad har du för grafik kort? och vilket drivrutin använder du? windows eller grafikkorts tillverkares.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gargell
vad har du för grafik kort? och vilket drivrutin använder du? windows eller grafikkorts tillverkares.

Har ett NVIDA GeForce 8400 GS

Drivrutinf info.

Leverantör: NVIDA
Datum: 2009-09-27
Version: 8.16.11.9107
Digitalt signerad av: Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ultimatescar

Om du har nvidia control panel installerad kolla om du kan byta med den istället.

Sk?rmklipp.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gargell
Om du har nvidia control panel installerad kolla om du kan byta med den istället.

Så här ser det ut för mig, samma information som jag får i windows egna flik
Namnlös.jpg
Några idér om vad man kan göra då ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gargell

Så här ser det ut för mig, samma information som jag får i windows egna flik
Namnlös.jpg
Några idér om vad man kan göra då ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ultimatescar

vad händer när du byter till 1 från 2 som primär ? kommer det forfarande ingen bild på sekundär?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Skapa nytt...