Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 uppdatering


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har köpt en ny stationär DELL-dator med Windows 7 professional. Efter första automatiska uppdateringen av Windows slutade Internet Explorer att fungera tillfredsställande. Länkar som ska öppna nya fönster fungerar inte. Programmet tuggar och tuggar men sidan kommer inte fram. I Windows Live Mail går det inte heller att skriva ut några mail. Skrivarinställningsrutan kommer inte fram i stället kommer följande meddelanderuta: "Ett fel har uppstått i skriptet på den här sidan. Rad 291 Automation-server kan inte skapa objektet res://ieframe.dll/preview.js".

Kontakt med DELL-support gav endast rekommendation att ominstallera Windows 7 vilket jag också gjort. Då fungerade det hela igen, tills en automatisk uppdatering skett så nu är problemet tillbaka.

Det verkar som om uppdateringen skadar funktionen att öppna nya fönster. Jag har provat att försöka återställa systemet till tidpunkten före problemets uppkomst men återställningen fungerar inte heller - trots att jag tillfälligt inaktiverat Norton Antivirus och trots att jag provat flertalet återställningstidpunkter. Blockeringen av popup-fönster är inaktiverad.


Är det någon som känner igen detta? Tips på hur jag ska lösa det efterlyses. Det verkar inte vara någon idé att installera om Windows 7 en gång till. Så här kan jag förstås inte ha det.  DELL har ingen lösning på problemet och Microsoft har ingen support på oem-versioner av Windows.

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter


Hej!

Dessa länkar handla om hur man får den automatiska uppdateringen att fungera om den inte fungerar. Men i mitt fall fungerar den. Problemet är att när uppdateringen väl skett så har det smugit sig in ett fel som fått de beskrivna konsekvenserna.

Gunilla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows-uppdateringar går att avinstallera och man brukar kunna se vid vilka datum de kom in så man vet vilken som är senast.

Systemåterställning ska göras i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows-uppdateringar går att avinstallera och man brukar kunna se vid vilka datum de kom in så man vet vilken som är senast.

Systemåterställning ska göras i felsäkert läge.


Jag får försöka göra systemåterställning i felsäkert läge. Men om det funkar då så antar jag att felet återkommer vid första autoamtiska uppdateringen efter återställningen.

Jag har sökt en del på nätet och såvitt jag kan se har det funnits svårigheter med Internet Explorer 8 och Windows 7 - åtminstone när det gäller betaversionen.

Jag hittade t.ex. följande test:
Av Mikael Söderlind | För tredje gången i rad har Microsoft tvingats ta fram reparationskod för en brist det stora uppdateringspaketet som släpptes den 13 oktober. Varje månad släpper Microsoft ett stort paket med viktiga uppdateringar och så sent som den 13 oktober kom det största uppdateringspaketet genom tiderna. Tidigare har Microsoft hittat två fel i detta paket som redan har åtgärdats, och nu har man alltså stött på ytterligare en liten brist som man inom kort skickar ut reparationskod för.

Den här gången handlar det om ett fel i MS09-54 som innehåller fyra kritiska fixar för Internet Explorer. Reparationskoden justerar två problem som gör att webbsidor inte visas på rätt sätt. Enligt Christopher Budd som arbetar på Microsoft Security Response Center är det ytterst få som har drabbats av felet.

Problemen kan visa sig i alla Windowsversioner och i alla versioner av Internet Explorer som Microsoft erbjuder support för, det vill säga 5.01, 6, 7 och 8. Inom kort väntas den nya uppdateringen dyka upp i Windows Update, Microsoft Update och Automatic Updates.

Jag vet inte om det Mikael skriver i Tech World går att sätta i samband med mina fel i IE8 och Live Mail. Vad tror du? Ska jag kanske vänta på ny uppdatering? Det borde vara många andra som har erfarenhet av detta.

Gunilla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...