Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
johank88

Ljud / Musik

Rekommendera Poster

johank88

Hej

Har inte haft detta problem förutt, men idag hände det plötsligt.

Jag kan spela music och ljud på datorn, men jag brukar använda mig utav mina hörlurar, och det är just det som är problemet nu.

Startar musiken och hör den i hörlurarna, men dessutom i datorhögtalarna (Laptop).

Vet inte varför den gör det, och skulle nu vilja veta om det är någon som kanske kan hjälpa mig med det problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Arkitekten

När du stoppar in hörlurskontakten i uttaget skall ett litet bleck skjutas undan. och detta stänger  av signalen till högtalarna. Troligen har detta skadats på något sätt.

Hälsningar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
johank88
När du stoppar in hörlurskontakten i uttaget skall ett litet bleck skjutas undan. och detta stänger  av signalen till högtalarna. Troligen har detta skadats på något sätt.

Hälsningar

Går det att fixa detta problem själv i hemmet? Eller måste man lämna in datorn för att få det fixat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Åge N

Hörslursuttaget på en dator är lött direkt på moderkortet. Om du skall byta uttaget måste du plocka isär datorn och se om du kan få fram tillverkaren av uttaget. Kan du det kanske du kan få tag i uttaget via någon komponentåterförsäljare. Att laga uttaget brukar inte gå.
Om du tänker ge dig in på att byta uttaget själv bör du vara mycket säker på din lödteknik. Gör du ett misstag är risken stor att du gör sönder lamineringen och/eller genomplättering vilket innebär att du förstör kortet permanent.

En tillverkare av bärbara datorer har inte komponenter som lösa enheter utan erbjuder dig kortet komplett. Ett sådant kort kostar oftast några tusenlappar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Skapa nytt...