Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 Professional språk


Lewss

Rekommendera Poster

Hej

Vad gäller egentligen då man ändrar spåket till svenska i Windows 7 professional som man laddat ner från msdn:aa som är på engelska? Jag menar, man kan ju ändra språket till svenska genom cmd och registret som någon skrivit om tidigare, samt genom ett program som kallas för Vistalizator som man kan hitta här http://www.froggie.sk/ Det jag undrar är ifall det anses som olagligt att ändra språket av microsoft eller påverkas operativsystemet negativt på något sätt, tex att uppdateringar från Windows Update inte fungerar korrekt eller att vissa uppdateringar inte visas etc.

Tacksam ifall någon kunde hjälpa mig att reda ut dessa frågetecken.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär vara ett brott mot licensvillkoren för Windows 7 enligt vad jag har läst. Idag fungerar tydligen Windows Update men det har ju inte kommit så många uppdateringar så erfarenheten av hur det fungerar på lång sikt, t ex om man riskerar att få blandning av språk i program och meddelanden, krascher pga att vissa systemfiler är på ett annat språk än resten, vad som händer när ett service pack kommer, är ju obefintlig. Det kan ju också bli så att Microsoft bestämmer sig för att stoppa Windows Update när man har gjort så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...