Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att komma in på en del sidor.


fiastaren

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett problem med min laptop som har Vista home att jag inte kommer in på en del sidor.
Tex blogger.com där det bara står och snurrar och thailandguiden.se där det bara blir ett vitt fönster.

Till saken hör att när jag har anslutit mig till jobbet genom VPN och den med andra ord registrerar jobbets IP-adress när jag besöker sidor, så kommer jag in på dessa sidor.

Jag surfar genom TRE med dongel.

Någon som har nån aning om hur jag löser detta, UTAN att behöva ansluta mig till jobbet genom VPN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Har du provat med att tömma cachen. Oftast kan gamla poster i dina tidigare temporära internetfiler spöka, eftersom webbläsaren kan hitta dom först och låsa sig.

Ett bra program att använda till att ta bort tempfiler och att tömma cachen på cookisar mm, är CCleaner, men du kanske redan känner till det.

CCleaner finns här, bäst är Slim-versionen utan tillägg:

http://www.ccleaner.com/download/builds

Programmet är säkert att använda, men ta backupp, när du städar registret och uppmanas till det. Städa heller inte papperskorgen, om du brukar spara det som hamnar där, när du tar bort filer. Använd inte heller den automatiska städningen. Grundinställningen duger annars gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...