Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Autofyll i Opera


Hakke

Rekommendera Poster

Jag har nyligen övergett Firefox på grund av att i den läsaren har det blivit nästan omöjligt att följa länkar i t.ex. tidningsartiklar. Man får klicka och klicka och ibland öppnas en länk, oftast inte. Den nyaste är ju 3.5.5 och borde ju vara bättre än föregångarna. Men icke!

Nu har jag installerat Opera och är helnöjd. Framför allt med den effektiva reklamblockeringen. En sak undrar jag dock över: går det att stänga av den automatiska ifyllningen av förslag till adresser. Man hinner bara skriva "ww- "så har man halva skärmen fylld med olika förslag på alla möjliga adresser och den funktionen vill jag gärna stänga av. Om det går. Vet någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på verktyg,inställningar ,avancerat.Markera historik i väsntermenyn.Ta bort bocken i kom ihåg innehållet på besökta sidor.

Hoppas jag är rätt ute nu.

essinBlink

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen övergett Firefox på grund av att i den läsaren har det blivit nästan omöjligt att följa länkar i t.ex. tidningsartiklar. Man får klicka och klicka och ibland öppnas en länk, oftast inte. Den nyaste är ju 3.5.5 och borde ju vara bättre än föregångarna. Men icke!

Hmm, jag undrar vad det var för problem med din Firefox för det där är inget som jag känner igen. Oftast är det ju något tillägg som strular när man får problem.

Om man t ex använder Adblock Plus till Firefox så har man annonsblockering.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslaget, Essin, tyvärr var det inte rätt.  Autofyll är fortfarande kvar.

Cecilia, jag har tilläggen Adblock Plus, Flashblocker och FireDownload och jag märker ingen skillnad om de är aktiverade eller inte. Annat än att t.ex Aftonbladets startsida är så nedlusad med reklam som hoppar och far att jag genast stänger den i rent självförsvar.

Det här problemet började för ca en vecka sedan och jag har nästan börjat misstänka Bredband2 trots att farten på linan inte gått ner. 50 Mbit/s av teoretiska 100 Mbit är ju inte alltför dåligt.

Det konstiga är att första klicket på en länk laddar ner ca 60-70%, därefter krävs minst ett klick till för att få hela sidan. Jag har aldrig hört talas om något liknade förut.

Jag installerade om XP utan förbättring. IE8 fungerar bättre men inte bra och Opera fungerar, varför vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslaget, Essin, tyvärr var det inte rätt.  Autofyll är fortfarande kvar.

Cecilia, jag har tilläggen Adblock Plus, Flashblocker och FireDownload och jag märker ingen skillnad om de är aktiverade eller inte. Annat än att t.ex Aftonbladets startsida är så nedlusad med reklam som hoppar och far att jag genast stänger den i rent självförsvar.

Det här problemet började för ca en vecka sedan och jag har nästan börjat misstänka Bredband2 trots att farten på linan inte gått ner. 50 Mbit/s av teoretiska 100 Mbit är ju inte alltför dåligt.

Det konstiga är att första klicket på en länk laddar ner ca 60-70%, därefter krävs minst ett klick till för att få hela sidan. Jag har aldrig hört talas om något liknade förut.

Jag installerade om XP utan förbättring. IE8 fungerar bättre men inte bra och Opera fungerar, varför vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...