Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AVG 9.0-Tvärbroms!


guuhhh

Rekommendera Poster

Jag har AVG 8.5 i min dator, Windows XP Home Edition SP 3, med Firefox 3.5, nu kommer ju version 9.0, som de vill att man ska ladda ner, men varför saggar datorn ner så förjordat? Den tvärstannar ju, går ju inte att surfa någonstans! Jag tröttnade, och tog tillbaka version 8.5, någon mer som varit med om samma problem och har någon lösning, eller måste man leta rätt på något annat gratis antivirusprogram? Jag laddade ner programmet från tillverkarens hemsida, men det tycktes inte hjälpa, någon som kan lösa detta, eller är det en rejäl bugg i programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Har testat AVG 9. Ingen höjdare precis. För mycket tjänster/processer som segar ner datorn. Sen stängdes datorn inte av .

Har nu Norton Internet Security 2010 och en stor skillnad från föregående års versioner av Norton Internet Security.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns någon funktion i AVG 9 som har att göra med skydd vid surfning och i en del datorer orsakar problem. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad det var men kanske något med Identity Protection. Den är i alla fall möjlig att stänga av.

Du bör ju absolut ha senaste versionen av AVG eller något annat antivirusprogram. Om du inte vill fortsätta med AVG så är det Avast eller Antivir som jag kan rekommendera bland gratisprogrammen eftersom de också har bra detekteringsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns någon funktion i AVG 9 som har att göra med skydd vid surfning och i en del datorer orsakar problem. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad det var men kanske något med Identity Protection. Den är i alla fall möjlig att stänga av.

Du bör ju absolut ha senaste versionen av AVG eller något annat antivirusprogram. Om du inte vill fortsätta med AVG så är det Avast eller Antivir som jag kan rekommendera bland gratisprogrammen eftersom de också har bra detekteringsförmåga.


Microsoft Security Essentials får man inte glömma Stort flin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett något om att det är alldeles för lätt att stänga av MS Security Essentials för skadliga program, vilket ju gör att de får fritt fram. Detta då jämfört med andra antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i gratisversionen är det väl bara en linkscanner, framgår ju inte vilken version som används.
de antivirusprogram som använder en webbscanner slöar ner surfningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...