Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om jag köper Windows 7 OEM...


stigadam

Rekommendera Poster

Vilka problem kan jag får om jag köper Windows 7 OEM i stället för full version?
Jag får väl ingen support från Microsoft (men det finns ju diverse forum).
Vilka andra nackdelar finns det med OEM-versionen?
(OEM är ju betydligt billigare att köpa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En OEM licens får bara installeras på en ny dator eller uppgraderingspaket typ och en fullicens kan du installera på en dator som har /haft ett operativsysten tidigare, i praktiken verkar det ingen skillnad på dom annat än en sammvetsfråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En OEM-licens är knuten till den dator där den installeras först medan en full-licens kan flyttas till en annan dator. Microsoft har möjlighet att upptäcka om en OEM-licens flyttas till en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia @ 2009-11-09, 11:53
En OEM-licens är knuten till den dator där den installeras först medan en full-licens kan flyttas till en annan dator. Microsoft har möjlighet att upptäcka om en OEM-licens flyttas till en annan dator.



Hej ALLA!

Jag köpte en OEM WINDOWS 7 UTAN ATT KÖPA

DATOR = INGA PROBLEM!
 
Och det gjorde jag genom ett SERIÖST förtag som

säljer datorer a Delar mm via NÄTET J*E någonting

TROR jag att det var!

OCH SOMSAGT det är ingen skillnad på denna och en

"Sk" FULLVERSION går även att INSTALLERA på flera

datorer OM man skulle vilja detta.

MEN DÅ GÖR MAN NÅGOT MAN INTE FÅR!!

Mensomsagt inga problem annars!

Mvh

Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om köp av en Microsoft Windows 7 Pro SE OEM, 32bit för 1192 kr + moms skulle var en bra affär. Så länge som jag bara använder den på en dator och inte flyttar den verkar det som om jag följer reglerna. 


Den OEM-XP som jag köpt tillsammans med ny dator har jag utan problem installerat på en annan dator. Vilket man tydligen inte fick göra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om köp av en Microsoft Windows 7 Pro SE OEM, 32bit för 1192 kr + moms skulle var en bra affär. Så länge som jag bara använder den på en dator och inte flyttar den verkar det som om jag följer reglerna. 

Den OEM-XP som jag köpt tillsammans med ny dator har jag utan problem installerat på en annan dator. Vilket man tydligen inte fick göra.


Hej IGEN!

Nej! det är INTE denna och så är det INTE ÄN 32Bit`s Heller!

Mensomsagt jag har INTE haft NÅGRA större Problem med denna som jag INTE HAR KUNNAT FIXA SJÄLV!

Så nu KÖR jag VISTA PREMIUM 32 Bit`s OCH WINDOWS 7 på min Laptop UTAN PROBLEM!

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...