Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ikoner i Windows7


PerE

Rekommendera Poster

Det är lite frusterande att gå från XP till Windows7.

Mitt senaste (inte sista?) problem är Ikoner.

Det går bra att trixa med Ikonerna på Skrivbordet. Dvs att man kan placera som man vill.

Är man däremot i en mapp (på Skrivbordet) så kan man inte placera Ikonerna som man vill, dvs man kommer inte bort från automatisk placering.

Upplys mig!!

Jag hoppas jag har fel!!

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Windows Vista funkar det genom att avaktivera Ordna automatiskt. Saknas den i Windows 7? I Windows Vista avaktiveras den genom att högerklicka på ett tomt område i en mapp och välja Visa och bocka av Ordna automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Windows Vista funkar det genom att avaktivera Ordna automatiskt. Saknas den i Windows 7? I Windows Vista avaktiveras den genom att högerklicka på ett tomt område i en mapp och välja Visa och bocka av Ordna automatiskt.



Hej Och GOD MORGON Alexa!

Ja jag har både Windows VISTA Busniess och Premium, Och WINDOWS 7!!

Och jag tycker att det är rättså mycket som skiljer dessa 2 Operativsystem med varann!

Men hur det än är så Tycker JAG NOG BÄTTRE om WINDOWS 7!

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat nu på Windows 7 och jag hittar inte heller funktionen som fanns i Vista. Själv tycker jag att automatiskt placering är en bra funktion.

Från Windows Vista till Windows 7 finns det en hel del förbätringar men inte lika mycket som från Windows XP till Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för många kommentarer.
Det stämmer, avaktivera automatiskt fattas i Windows7 men bara i mappar, inte på skrivbordet.
Jag saknar detta för exempel i Spel var jag vill lägga de jag använder underst. (Jo, jag kan göra en ny mapp för dessa,men?)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...