Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera till Windows7 från vista


stening840

Rekommendera Poster

Hej jag har tänkt på ett windows 7 home premium. Jag har vista home premium 64-bitars, är det ett speciellt windows 7 för just 64-bitars man ska ha då? Ska man köpa den fulla (dyra) versionen eller en uppgraderingsversion? och är det krångligt att uppgradera? och sista frågan, alla program och filer i datorn, kan man ha dom ligga kvar och sedan ha dom i 7:an utan att ominstallera allt? MVH Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Om du har vista home premium 64 bit så kan du köpa en uppgraderingsversion av windows 7 men det måste vara ett home premium 64 bit också.

Om du bara gör en uppgradering så kommer alla filer och program vara kvar på datorn precis som dom var innan du uppgraderade men jag rekomenderar ändå att du säkerhetskopierar dina filer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag körde en kontroll med Windows 7 upgrade advisor fick jag en chock. kan det vara möjligt att bildskärmskortet inte klarar av windows 7? man tycker ju att man inte kan avinstallera ATI?Skärmklippa.JPG?
MVH Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga problem att avinstallera grafikkortets normala drivrutin eftersom då hoppar Windows standarddrivrutin in. Det blir visserligen väldigt dålig upplösning och så men det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...