Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

excelhjälp


Skiren

Rekommendera Poster

Hur skapar man "överrubriker"? Gör en lång lista med material som ska köpas in för varje rum. Men hur gör man för att bryta lista så att bara mängderna rullas när man scrollar medans rubrikerna fortfarande ligger kvar i toppen? Office 2007 gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte riktigt vad jag sökte men nästan... Jag vill att samma överhuvud ska finnas på varje papper som skrivs ut sen. Överlisten ska inte vara scrollbar. Det är alltså en permanent grejj i excelfilen. Vet att det går då jag sitter med ett sånt dokument men kommer inte ihåg hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få rubriker med på utskriften klickar du på fliken Sidlayout. Knappen Utskriftsrubriker och under Rader överst väljer du rubrikraderna. Detta funkar för utskrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bild1.jpg
För att få rubrikerna och ev de första kolumneterna väljer du Sidlayout och Utskriftsrubriker.

bild2.jpg
Sen väljer du under Utskrifsrubriker vilka rader du vill ha med då du skriver ut klicka sedan på OK.

bild3vers2.jpg
För att välja att rubrikerna inte flyttas då du går längre ner/upp i dokument markerar du cellen där du vill att låsningen ska äga rum sen klickar du på fliken Visa och klickar på Lås fönsterutor och väljer Lås fönsterutor i menyn. Detta finns dock redan i ditt dokument.

Det är något konstigt med din fil för det är en zip-fil. Jag bytte bara namnet från zip till xlsx så funkade det.

Fråga igen om något är oklart!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tror att du vill ha "fasta" rubriker och då;

ställ markören i rutan till höger om och under rubrikraden,
klicka på Fönstermenyn,
klicka  på Lås fönsterrutor


Klart!

/ Fisk_38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...