Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nån konstig fil?


erik441

Rekommendera Poster

jag laddade ner nån skärmsläckare. och då fick man med nån toolbar som heter wyeke. kunde inte välja om den skulle installeras och nästa dag kom lilla avira och säger att filen wyeke dll.dll är en oönskad fil eller ett virus. ja jäklar. till på köpet kan man inte göra någonting åt det... Väljer jag delete händer inget. ska jag lägga den i papperskorgen kommer det upp något i stil med. Kunde inte ta bort wyeke.dll Åtkomst nekad. Se till att filen inte är skadad skrivskyddad. om man tar till virusscan så hittar den tre filer alla från samma tillverkare ADware. vad är detta?? Snälla hjälp mig någon!!virus.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla om du kan avinstallera toolbaren på vanligt vis.
annars kan du välja byta namn på filen när avira varnar.
klickar man på overview och sen events så kan man få fram loggar på tex det som avira varnar för

ett annat alternativ är att du scannar i felsäkert läge eller ser om dessa filer hittas av malwarebytes antimalware. det programmet tar bort filer vid omstart.
ett annat sätt att ta bort filer som används kan man använda ett litet program som heter unlocker, det fungerar via högerklick på aktuell fil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...