Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
eken81

Grå text på skärmen blir svart på utskriften.

Rekommendera Poster

Jag har problem med en skrivare som inte klarar av att skriva text i gråskala, det är en Canon IR1022, en stor laser nätverksskrivare med kopiator funktion, Bilder klarar den självklart vilket i mitt tycke också består av gråskalor, men text som är grå på skärmen bli svart på utskrifterna.

Trodde först att det berodde på programvaran, vanligen använder jag MS Word 2007 och ingen av de möjliga textfärgerna i gråskala blir det någon skillnad på. Testade även Wordpad med samma resultat. Bara svart text. Samma fel uppstår från andra datorer också så därför får jag för mig att felet ligger i skrivaren.

Har ni något tips på vad jag kan testa eller får jag leva med att text som på skärmen är grå blir svart på utskrifterna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kikat omkring i skrivaregenskaperna från printdialogrutan? De detaljerade inställningarna om hur skrivaren ska bete sig vid utskrift finns nämligen där. På min skrivare på jobbet kan jag välja att skriva ut färg som "automatic" eller "mono" där den sistnämnda alltid skriver ut text i svart oavsett gråskala/färg i dokumentet.

Vanligtvis kan du komma åt skrivarens egenskaper/inställningar från printdialogen intill kontrollen där du väljer vilken skrivare du vill skriva ut på (man kan ju tänkas ha mer än en t.ex. möjlighet att skriva ut till pdf-fil eller något annat).

PS
Flyttade din tråd till "datortillbehör (hårdvara)" då den passar bättre in där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...