Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator. Men passar den mig??


spam

Rekommendera Poster

Har så dålig koll på detta. Försökt hitta en tråd som passar mig för att slippa fråga här. Men hittar inget. Hoppas nån vänlig själ kan hjälpa mig.

Är på jakt efter en ny bärbar dator. Den nya datorn kommer jag bara ha med mig till jobbet och använda där. Jag är sjöman och är till sjöss 10 veckor åt gången och då är det skönt med en dator som ni förstår.

Det jag främst fördriver tiden med är att spela spel och kolla på film. Finns ju 100-tals olika datorer för detta har jag märkt. Olika grafik-kort mm mm. Så jag undrar om ni tror att denna "håller måttet" för mina ändamål? Fixar den t.ex Call of Duty 5 utan lagg och hackande bild?

Acer AS7738G-664G32MN
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-17-tum/Acer-AS7738G-664G32MN(125553,3004)  <-----glöm inte sista parentesen, den vägrar komma med i länken


MVH/ Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



Både grafikkortet och RAM-minnesstorleken räcker bra för att spela spel med den datorn/liknande prestanda, och du borde inte uppleva något lagg.

Däremot bör du tänka på att när du spelar spel så slukar datorn batteritid, och batteriets 2 timmar i normalt användande räcker då inte långt alls.
Spelar du onlinespel så är det däremot högst osäkert på om du kan köra trådlöst utan lagg i spelet, speciellt om du inte har Draft N-nätverk på fartyget.

Den dator du hänvisade till har Vista Home Premium. Om jag var du skulle jag hellre satsa på en dator med Windows 7 förinstallerat istället.

Skepp å hoj, lycka till med datorköpet!  Stort flin

*********** Kika gärna närmre på denna istället! 

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-17-tum/Acer-AS7720G-5A4G25Mi%28125552,3004%29#tabs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!  :D

Kan tillägga att jag inte spelar online ombord då vårat internet är alldeles för klent för det. Dock spelar vi via nätverk med varandra. Räcker inte det inbyggda nätverkskortet till det ens?

Hmm.. står ju på den länken jag postade att det är Windows 7.... eller har jag missat nåt?

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



Om det är artikelnummer 125504 hos Netonet du menar, så har den inte Windows 7.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-17-tum/Acer-ASPIRE-7738G-664G32MN%28125504,3004%29

Spelar ni mot varandra så ska det fungera bra med den datorn, ja!

Förslaget är att också ringa till Acer's support och rådfråga, så du verkligen köper rätt dator för dina behov, tfn. 020-25 25 00.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acer AS7738G-664G32MN Art.nr: 125553  <--- Så heter den. Hur lyckades jag få länken fel då? Nåja, är ju som sagt kass på detta. He he he.

Tack tack för info dock. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



Ja det blev lite tokigt där med länkarna.
Hur som helst, den datorn (art.nr: 125553) skulle jag också absolut satsa på.
Tror du blir jättenöjd med den!  
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...