Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator startar ej


Robert72

Rekommendera Poster

Min mamma har en bärbar dator, FS Amilo, cirka 7-8 år gammal. Trots dess "höga" ålder är den i stort sett som ny då användaren ej har datavana och använder den väldigt lite.

Datorn har dock blivit väldigt långsam i uppstart av olika programvaror, väldigt långa svarstider, ex 10-15 minuter vid uppstart av Excel eller Live Messenger.

För att prova åtgärda problemet provade vi idag att byta ut internminnet från 256 MB DDR till 1GB DDR. Funkade mycket bra, datorn startade snabbt och olika program öppnades upp meddetsamma.

Problemet kom sedan när jag skulle starta upp Messenger och därifrån ringde upp min dator. Av någon anledning blev det rundgång och innan jag hann göra ngt stängdes datorn av coh därefter har den inte gått att starta. Jag har prova byta tillbaka till det gamla minnet, hjälpte inte. Nu sitter åter det nya minnet i och det har gått en stund sedan felet inträffade. Det händer inte ett skvätt när jag trycker på ON-knappen.

Ngn som kan komma med ett bra svar på vad som hänt och vad som kan göras för att få igång den igen.

MVH
Robert72
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ,  Kanske datorn fått en antistat-kontakt genom dig  ,  prova gärna med :
ta bort batteriet ,     hålla in startknappen i en 1/2 minut    ,    sätt in batteriet igen
( och sedan prova med uppstart )  .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...