Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program stänger av sig själva


MarGeta

Rekommendera Poster

Hej

Sedan 2 dagar så har jag haft problem med att när jag startar vissa program så kommer det upp en " (program) har stött på ett problem och måste avslutas" ruta och om jag väljer skicka inte eller skicka fel rapport så stänger programmet ner sig. Detta gäller just nu msn, azuereus och gom player vilka alla är program jag anänder ofta. Det som är mest underligt är att med msn så kan jag ha felrutan uppe ganksa länge utan att msn stänger ner sig själv så länger jag inte försöker trycak på rutan.

Jag har provat malwarebytes som hittade och tog bort grejer, jag har även installerat program och systemåterställt till 1 vecka sedan (då jag inte hade problem) men inget har hittils get reslutat.
är osäker på om det är virus eller inte, har problemet startade helt utan att jag gjort något ovanligt.

Jag har haft detta problemet tidigare men då försvann det av sig självt efter någon timma.

Någon som vet hur jag skulle kunna fixa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Var försiktig med dom här spionborttagarprogrammen. Dom kan ta bort det du inte önskar om du inte är insatt. Visserligen har dom flesta programmen möjlighet till backupp, men det är ingen garanti. Själv använder jag sällan desssa program. Jag kan checka någomgång, sist provade jag a-squared free och det ville ta bort en del av mina krypterigsprogram, så det åkte illa kvikt ut ur datorn som jag testade på.

Ett varningens ord för dessa program, om man inte är väl insatt.

http://www.emsisoft.com/en/software/free/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klistrar in den logg från MBAM (Malwarebytes AntiMalware) där något hittades så kan jag se om där åkte bort något som borde vara kvar eller om det är sannolikt att det finns fler skadliga filer i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klistrar in den logg från MBAM (Malwarebytes AntiMalware) där något hittades så kan jag se om där åkte bort något som borde vara kvar eller om det är sannolikt att det finns fler skadliga filer i datorn.


ok. Problemet strade dock innnan jag körde MBAM, jag tankade MBAM just för att försöka bli av med det. :/

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Databasversion: 3019
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

2009-10-23 17:27:07
mbam-log-2009-10-23 (17-27-04).txt

Skanningstyp: Snabb skanning
Antal skannade objekt: 115654
Förfluten tid: 18 minute(s), 33 second(s)

Infekterade minnesprocesser: 0
Infekterade minnesmoduler: 0
Infekterade registernycklar: 0
Infekterade registervärden: 0
Infekterade registerdataposter: 2
Infekterade mappar: 0
Infekterade filer: 0

Infekterade minnesprocesser:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade minnesmoduler:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registernycklar:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registervärden:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registerdataposter:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.

Infekterade mappar:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade filer:
(Inga illasinnade poster hittades)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det MBAM hittade var några inställningar i Säkerhetscentret som inte var på bästa läget, inget skadligt alltså.

Kommer det något Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) vid samma tidpunkt som när något program kraschar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det MBAM hittade var några inställningar i Säkerhetscentret som inte var på bästa läget, inget skadligt alltså.

Kommer det något Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) vid samma tidpunkt som när något program kraschar?


"Felaktigt program gom.exe, version 2.1.18.4762, felaktig modul wininet.dll, version 6.0.2900.3627, felaktig adress 0x0001b71d."

får jag som programfel, ser likadant ut för de olika programen som kraschar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det alltid är "modul wininet.dll" i felmeddelandena?


japp, när azureus krashar får jag

"Felaktigt program azureus.exe, version 3.0.0.0, felaktig modul wininet.dll, version 6.0.2900.3627, felaktig adress 0x0001b71d."




Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den säger att den vill fixa DLL filer så det verkar som om det skulle fixa problemet. Jag har dock inte tillgång till XP skiva just nu så får vänta till jag fått tag i det och sedan köra igen.

Tackar för hjälpen, är drygt när datorn krashar ihop men lär mig mycket av det så är lite intressant ändå. Denna datorn är jätte gammal ändå dock så är nog på tiden att jag låter den vila snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP service pack 2 home ED, japp.

om du menar Internet expolorer med IE så jo det är 6 som är på, använder det dock inte utan kör firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...