Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C:\windows\system32\recvmessage.exe???


Dals

Rekommendera Poster

Hejsan, precis nu när jag strtade datorn för lite mindre än 7 miniture sedan så fick jag upp en sådan här windows brandvägvarning.

Det handlade om denna .exe fil : C:\windows\system32\recvmessage.exe

jag undrar vad detta är, ska jag låta den bli den eller ska jag låta den komma åt datorn?

Tack på förhand //Dals

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte igår, det enda jag gjorde igår var att surfa, spela,kollade på tv4  play och så laddade jag ner ett demo via programet bittorent från sidan fz.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag icke. Körde nyss en Skan med Avast antinvirus home edition på system 32 mappen som inte vissade någonting, skall dock köra en fullständig system skanning nu, men tack för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt Avast inte hittar något. Så kör en full skan med Malwarebytes, sen kan du även oxå posta en Highjackthis logg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är snabbaste och enklaste sättet att få reda på om det är en skadlig fil:
Surfa till http://www.virustotal.com (fungerar bäst med Internet Explorer) klistra in följande filnamn i rutan, tryck på Skicka Fil och vänta tills resultatet är klart (Närvarande status blir genomförd). Klistra in resultatet från de olika antivirusprogrammen (inte Övrig information) här.
C:\windows\system32\recvmessage.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...