Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB fungerar inte, windows hittar inte portar


sereman

Rekommendera Poster

Hej! Fixar brorsans datorn, och det är mest bizarre fel jag hittat. Allt fungerar som det ska, utan USB, kan ej koppla usb fickminne, mus osv. Säger "USB Device Not Regogniced" Har Windows 7, men hade samma problem med Windows XP också, skillnad att då krashade hela datorn om man kopplade in någon device. BIOS har inga usb inställningar, datorn är laptop Acer Aspire 3100. Deras hemsida har inga drivutiner som hjälper. Har uppdaterat BIOS, hjälpte inte heller. Har raderat bort alla USB, så att windows hittar dom igen, hjälper inte, säger bara att "USB Root HUB Device" Ready to Use, men sen när man kopplar in någon device, hittar inte, funkar inte..finns det någon magisk kommando så får USB att fungera? Vill gärna veta i så fall, hjälp om ni kan! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sereman @ 2009-10-18, 21:45
Hej! Fixar brorsans datorn, och det är mest bizarre fel jag hittat. Allt fungerar som det ska, utan USB, kan ej koppla usb fickminne, mus osv. Säger "USB Device Not Regogniced" Har Windows 7, men hade samma problem med Windows XP också, skillnad att då krashade hela datorn om man kopplade in någon device. BIOS har inga usb inställningar, datorn är laptop Acer Aspire 3100. Deras hemsida har inga drivutiner som hjälper. Har uppdaterat BIOS, hjälpte inte heller. Har raderat bort alla USB, så att windows hittar dom igen, hjälper inte, säger bara att "USB Root HUB Device" Ready to Use, men sen när man kopplar in någon device, hittar inte, funkar inte..finns det någon magisk kommando så får USB att fungera? Vill gärna veta i så fall, hjälp om ni kan! :)


Prova http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3100.html

El den här http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade nåt på nätet det va för toshiba men kolla om det fungerar på din oxå

Stäng av den bärbara datorn. Ta bort strömsladden och batteriet. Tryck på start knappen intryckt i 5 sekunder. Sätt in batteriet i den bärbara datorn, och anslut nätsladden och slå på den igen. Kontrollera om USB-portarna fungerar nu. Post eller kommentera tillbaka med resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar, tack för din förslag, tyvärr funkade den inte ;( Går det på nåt sätt tömma CMOS i en laptop? hur gör man den? Jag såg ingen batteri när jag öppnade den. Fortfarande behöver fler tips! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...