Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

öppna filer


rofelio

Rekommendera Poster


                                    hej
 
 hej jag har fått ett brevmail från  mitt barns lärare men jag kan inte öppna filen .
 Men då får jag ett fönster, där det står den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden.  sen ber den mig att gå in på kontrollpanelen  för att skapa en associering med hjälp av Mappalternativet på kontrollpanelen. har varit inne där men vet inte riktigt hur man ska göra. Filen jag fick från skolan är *docx*.
 
 vore tacksam om nån vet hur man gör.
                       
      mvh rille 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är det ett oskick av skolan/läraren att skicka filer i format som man inte kan förvänta sig att alla kan läsa.

Har du någon version av Microsoft Office installerat eller OpenOffice.org?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen du fått tillhör Microsoft Office 2007. För att kunna läsa filer sparade som .docx kan fu hämta detta program hos Microsoft:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3657CE88-7CFA-457A-9AEC-F4F827F20CAC&displaylang=sv

Be samtidigt skolan att de skickar dokument som .pdf istället. Då har du möjlighet till att öppna dokumenten med hjälp av Adobe Reader och behöver inte ha något kontorsmjukvarapaket installerad i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

                                               hej 
  hej,angående filerna så install.jag open office3.1 och då gick det att öppna filen
  tack fö att ni finns alla er som svarade.





                           mvh 
                          Rickard

                           

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...