Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Infoga foton på ett säkert sätt


Häxa

Rekommendera Poster

Jag vill infoga några foto på min sida men utan att någon har möjlighet at kopiera eller spara dessa. Dessa är mycket unika och värdefulla för mig så jag vill inte att dessa skall användas i alla sammanhang. Kan ngn hjälpa mig hur jag skall göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte. Om man ser en bild på sin bildskärm så kan man alltid ta åtminstone en skärmdump och därmed skapa en kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Om du kodar själv kan du infoga det här javascriptet på din hemsida:

http://www.tiger.se/dok/exempel/stora.html

Det förhindrar andra att högerklicka på bilden och välja spara.

Men som sagt så går det att ta en skärmdump och sen klippa ut din bild.
Det enda du kan göra mot det är att dra ner storleken och kvaliten på bilden. Skulle rekomendera att du gör den högst 600 pixlar i bredd.

Sen kan du också lägga in en vattenstämpel på bilden så att ingen vill kopiera den.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det förhindrar andra att högerklicka på bilden och välja spara."
Fast det är ju inte effektivt. Jag har ju ställt in i min webbläsare att webbsidor inte får påverka högerklicksmenyn så det skyddar inte mot mig och andra som har gjort likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan finns det programvara som fixar detta lätt, om man vill knycka en bild eller delar av. 

Snagit är min favorit, särskilt den senaste utgåvan.

http://www.techsmith.com/screen-capture.asp



Då är väll det enda man kan göra att förminska bilden, sänka kvaliten och sätta en vattenstämpel på den så att ingen vill kopiera den. Men då kanske den inte blir så rolig att visa upp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEt är omöjligt att hindra nedladdning av en bild på en sida, som är öppet tillgänglig. När den visas på skärmen så har webbläsaren redan laddat ned den och sparat den på hårddisken i sin cache. Det enda du kan göra är att göra bilden mindre aktraktiv genom vattenstämpel och förminskning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...