Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stiger i pris?


Erufailo

Rekommendera Poster

Hej!

Som vissa säkert sett så har jag planer på ett datorbygge. Jag har satt upp lagom fint i ett excel-dokument för att smidigt hålla koll på det... Dock, vad jag har märkt så STIGER komponenterna i pris... Hur vanligt är detta och när kan man förvänta sig att priserna sjunker igen?

MVH
//Erufailo

Ps. Jag ber om ursäkt om den här tråden hamnar på något konstigt och fel ställe :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priserna har nog alltid åkt lite upp och ner. Kommer ihåg att arbetsminnen åkte jojo ett tag på prislistorna. Svårt att sia om när priserna går ner. Det styrs av hur vår krona förhåller sig till andra valutor, tillgång och efterfrågan, råvarupriser och säkert en hel del annat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag är medveten om det. Jag blir väl mest lite frustrerad när kostnaden stiger med nästan 500 kr och inte går ner något alls -.- Men, jag får väl vänta och se och hoppas att det sjunker tills när jag har pengar! Stort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också noterat att priserna stigit under de senaste två månaderna. Hårddiskarna har dock gått ner i pris totalt sett under perioden.
Sannolikt är det osäkerheten kring världsekonomin som är orsaken till de osäkra prissättningarna. Normalt går de ned lite hela tiden tills dess de är på väg att utgå.
Sannolikt sjunker priserna på sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag skulle väl tro det... Men, som tur är så är det inte dags att köpa datorn riktigt än =P =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...