Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

F-secure och Avira


Kladdkaka

Rekommendera Poster

Tja.

tänkte bara kolla om det är någon som vet hur man får bort detta lilla, men irriterande problem.

Jag kör ibland med F-secures onlinescanning och det funkar hur bra som helst.På min dator har jag Avira som jag självklart stänger av när jag gör en onlinescan, men när jag kör med mitt Avira så dyker det upp false positives som härstammar från F-secures filer och jag har skickat dem till Avira för analys och fått svar att dem e "som jag trodde" false positives men dem har bara valt att ta bort en av filerna.

Filerna är:
cran.cvd ( valt att ta bort)
cran.ivd ( inte valt att ta bort)

Deras svar lyder så här:

The file 'cran.cvd' has been determined to be 'FALSE POSITIVE'.
In particular this means that this file is not malicious but a false alarm. Detection will be removed from our virus definition file (VDF) with one of the next updates.

The file 'cran.ivd' has been determined to be 'FALSE POSITIVE'.
In particular this means that this file is not malicious but a false alarm. Detection will not be removed due to the fact that the file contains unencrypted malicious patterns. This is an indicator that a legitimate detection or removal program did not encrypt parts that are used to identify malicious content. Please contact the manufacturer of this file.

Vore tacksam om någon vet hur man ska gå till väga för att fixa till detta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från guarden eller när du scannar med avira?
gör ett undantag i avira för den mappen där dessa filer finns, det går att göra i båda fallen jag skrev om du klickar på configuration och expert mode

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dyker upp i guarden när jag scannar med andra program samt i en vanlig scan med mitt Avira, men ok, ska pröva med att göra undantag för iallafall cran.ivd eftersom det är den som dem vägrar ta bort.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...