Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snedpilar hindrar åtkomst till bl.a. Document & Settings


Glimmer

Rekommendera Poster

Läste att 62 % inte gillade Vista. Jag förstår dem.
Behövde en ny kraftigare dator. Köpte en igår. Idag försökte jag lägga in ett par saker från den gamla. Kunde inte komma in och placera från Mailkonto, eller annat. Upptäckte att alla de platser jag försökte gå in på hade en "snedpil" framför namnet.
Bland allt annat trassel, vad är det ? Hur gör jag ?
Konstigt att jag fick ditt det mobila bredbandet, ( fast det var MYCKET jobb med det ).
Ändå har jag installerat det på flera datorer, inklusive MAC.

Men, vad är detta för skräp som hindrar min åtkomst i utforskaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på att det bara är genvägar och inga mappar. Mappstrukturen är ändrad (moderniserad så att den ska fungera bättre) i Vista så att motsvarigheten till Documents and Settings heter Användare (Users på engelska).

Mailkonto skriver du, men vilket mejlprogram gäller det?

Du har inte funderat på att använda Windows Easy Transfer för att flytta över filer och inställningar?
http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/features/easy-transfer.aspx
så slipper du hålla på med mappar som det inte är meningen att man ska rota så mycket i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på att det bara är genvägar och inga mappar. Mappstrukturen är ändrad (moderniserad så att den ska fungera bättre) i Vista så att motsvarigheten till Documents and Settings heter Användare (Users på engelska).

Mailkonto skriver du, men vilket mejlprogram gäller det?

Du har inte funderat på att använda Windows Easy Transfer för att flytta över filer och inställningar?
http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/features/easy-transfer.aspx
så slipper du hålla på med mappar som det inte är meningen att man ska rota så mycket i.


Ja det är inte enbart mailprogram.
Jag har alltid jobbat i utforskaren i XP, snabbt och enkelt har jag skyfflat in saker o ting där jag velat ha dem.
Nu är det ju totalstopp.
Det största fiaskot jag hittat idag bland alla andra.
Nä, det blir åt helsike med Vista. Windows 7-skivan jag skall få kan jag alltid ge till nån behövande.
Åter till verkligheten, alltså XP.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl inte ge upp bara för att Microsoft har gjort om mappstrukturen så att den kan fungera även med 64-bitaras Vista och Windows 7.

Jag jobbar också mycket med Utforskaren och flyttar filer, och den nya mappstrukturen lär man sig ju på någon timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl inte ge upp bara för att Microsoft har gjort om mappstrukturen så att den kan fungera även med 64-bitaras Vista och Windows 7.

Jag jobbar också mycket med Utforskaren och flyttar filer, och den nya mappstrukturen lär man sig ju på någon timme.

 


Ja, kanske jag kan försöka efter att ha installerat kommande Windows 7
Det kan bli lite tester framåt vintriga och snöiga dagar. Kanske kanske.

Men jag läste häromdagen om den som satte in sin gamla hårddisk i nya datorn.
Jag skaffade tillbehören med sladdar och gjorde detsamma för ett par timmar sen.
Nu jäklar är det fart på XPn också vill jag lova.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker om det nya mappstruktren och i Windows 7 ska den igen vara omgjord lite. Windows XP är över 8 år gammalt så det måste förändras ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...