Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VISTA RECOVERY


Freddan123

Rekommendera Poster

Jag har en acer som man inte fick med en recovery dvd till. hittar ingen recovery. blev tvungen att installera windows xp. vill ha hjälp snarast.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt så är det någon tangent man ska trycka på tidigt i början av uppstarten för att starta återställningen. Vilken tangent det är varierar mellan tillverkare och datormodeller så det är nog bäst att du kollar i manualen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte vanligt att en återställningsskiva medföljer bärbara datorer längre. Som användare får man skapa dem själv. Oftast finns det en funktion i datorn som tillåter att man skapar en uppsätttning skivor för återställning.

Precis som Cecilia skriver brukar det också finnas en dold partion på hårddisken med en återställningsfunktion. Prova att trycka på någon F-knapp när datorn startar. Lämpliga knappar är F2, F8, F9, F10, F11 och F12. Det är de vanligaste knappar att trycka på för att starta en återställning.

Får du inte till det kan du kontakta din återförsäljare eller Acers support. Du kan kanske köpa en återställningsskvia för en mindre summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en acer som man inte fick med en recovery dvd till. hittar ingen recovery. blev tvungen att installera windows xp. vill ha hjälp snarast.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.
Jag har själv en Acer Aspire som jag har köpt i år.
I Start Program Acer så låg där ett program som kunnde göra återställningsskivor,
tyvärr så kommer jag inte ihåg vad programmet hette,  men du kan väl kolla efter.
Jag vet att det var Acers eget program.
MVH.
Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en acer som man inte fick med en recovery dvd till. hittar ingen recovery. blev tvungen att installera windows xp. vill ha hjälp snarast.


Om jag fårstår saken rätt, så har du redan installerat Windows XP på din dator. Om det är så ,så blir det nog svårt, då det återställningsprogram som acer har i Vista inte längre är tillgängligt. Progamet i fråga heter Empowering technology/Acer eRecovery managment och finns i Program/Acer-mappen. Det är i detta program som man gör återställningskivorna, men om du installerat XP över Vista så är det nog kört. Det enda jag kan råda dig till är att ta kontakt med Acer support.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...