Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna vissa internetsidor


Klarab

Rekommendera Poster

Plötsligt går det inte att komma in på vissa internetsidor som har fungerat tidigare.
Det kommer upp en ruta där man ska ladda ner en fil som har samma namn som websideadressen. Denna går heller inte att öppna. Vad är det här???
Jag kör Vista och Internet explorer 8.

Tacksam för råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just www.ginza.se fungerar men försöker jag  t.ex komma in på www.download.cnet.com får jag meddelande om att filen med namn "www.download.cnet.com" ska laddas ner. Även om jag gör det går den inte att öppna. Ett annat exempel på websida som tidigare fungerat och fungerar hos andra är www.chokladprovning.net

Hoppas detta ger någon ledtråd till mitt knepiga fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har läst om nåt liknande problem för länge sedan, då slog det mig att det kanske kunde vara säkerhetsprogrammet som varna/blocka cookies från den sidan. forsätter problemet så ta en skärmdump och skicka upp bilden til någon bild/fil host och posta den länken här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer om du väljer spara? (det hade du tydligen redan svarat på)

jag vet inte vad som är fel och när jag går in på den sidan så sparas det inga kakaor i min dator, inte heller nån fil som heter chockladprovning_net.
står det verkligen att filen heter http://download.cnet.com/ så ser det ju det inte ut på bilden, alltså att fil och plats har samma namn

testa med opera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...