Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa förlorade filer


robertkallgren

Rekommendera Poster

robertkallgren

På min externa hårddisk brukar jag få någon form av tempmappar som har namn 1987de512e7f21d74ce9 och liknande. Nu råkade jag dra min mapp "filer" till en sån tempmapp och alla filer började flyttas, jag tryckte på avbryt och sedan märkte jag att två mappar från filer mappen var borta. jag lyckades hitta en del av filerna från en av de mapparna i en ny tempmapp som hade bildats inuti mappen "filer."

I mappen som jag råkade dra "filer" till, finns båda de förlorade mapparna, men ingen går att öppna. det kommer bara upp en skylt där det står "Åtkomst nekad." när man klickar på dem...

Jag hade bland annat all min musik i en av mapparna och vill gära få tillbaks allting, vad kan jag göra? Finns det något gratis program eller kan man hitta filerna något annanstans? vanligtvis när detta händer brukar jag kunna flytta tillbaka de filer som hunnit flyttas men det verkar vara annorlunda med tempmappar

Jag vill inte direkt betala för återställning, så viktigt är det inte men jag tycker bara det är så konstigt om filer kan försvinna så här lätt.


Väldigt tacksam för svar så fort som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robertkallgren

Tack för hjälpen men jag glömde att säga att jag kör XP.


När jag högerklickar och klickar på egenskaper finns det ingen "säkerhet" flik som det står i den där guiden. Dock var skrivskydd ikryssat, jag kryssade ur det men ingen skillnad. När man öppnar egenskaper igen så är mapparna skrivskyddade igen...


Förresten, är det farligt att ta bort tempmappar eller bör de ligga kvar? Om vi nu glömmer de förlorade filerna, jag förstår att de borde vara kvar om man ska ha nån chans at få tillbaka filerna. Jag har fått många sådana mappar men har inte vågat ta bort dem, men nu vill jag ju inte göra samma misstag igen och flytta något till dem...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser Microsofts sida noga så ser du att du i XP Home måste ha startat datorn i felsäkert läge för att se fliken Säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...