Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är It-auktion ett bra köp?


Daniel H

Rekommendera Poster

Hej alla!

Tidigare idag, lördag den 19 september ställde jag några frågor där jag jämförde tre olika processorer med varandra samt två grafikkort och frågade dessutom om de passade för videoredigering. Det var frågan om AMD Athlon och Intel Core 2 duo (Intel core 2 duo, Intel Pentium D och AMD Athlon 64 X2-4200+) Grafikkorten jag jämföde var ATI Radeon 1900XTX 512 Mb och Geforce 7950 GT 512 Mb. Jag fick ett utomordenligt bra svar men att en del av processorerna var gamla och inte så bra, jag tackar så mycket för detta.

Anledningen till att jag just frågade om dessa processorer och grafikkort är att just dessa sitter i ett antal begagande datorer som finns att köpa på it-auktionssajten www.it-auktion.se Jag skrev inget om detta för att bara få ett neutralt svar men en ny fråga har då uppstått: Är det en bra idé att köpa en dator härifrån? Är det något som skulle rekommenderas? Naturligtvis förstår jag att nytt alltid är bättre men kan det vara en idé till att börja med eller bör jag hålla mig borta från en sådan sajt och istället satsa på något annat? Exemplen finns på länken "4 Toppestanda" på denna sida. Tacksam för svar.
Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...