Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startproblem


k2131

Rekommendera Poster

Jag har en laptop HP dv5 Notebook PC,som hänger sig vid laddningen av operativa systemet.Det finns väl inget annat att göra än att starta om,och för det mesta brukar allt fungera igenom hela startprocessen.Det konstiga är att stoppet inträffar bara då datorn har stått avstängt ett par timmar eller mer.Maskinvarufel borde inte vara för det har kollats.Systemåterställning till fabriksinställningar har gjorts tre olika gånger,men Problemet försvinner inte.När stoppet inträffar så lyser tangentbords dioderna i series av två slag.Operativa systemet är vista.Finns det någon skulle kunna berätta vad detta är för något och går det att rätta till felet.TACK! på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia @ 2009-09-19, 19:26
Hur gammal är datorn?
     Datorn köptes ca 4 månader sen.Felet framkom redan då man startade datorn första gången.Genom HP har man gjorts maskinvaru-kontroll,men inga fel upptäcktes.Jag kan gå runt problemet genom felsäker läge,men hellst vill man att ny dator fungerar felfritt.   En längre tid sen hade fel i min stationära,du deltog I mina problem den gången och allt löste sig till slut.Du ska ha en stor TACK!    Hoppas du kan hjälpa mig denhär gången också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, om det var min dator så skulle jag gå tillbaks till säljaren och reklamera datorn eftersom en ny dator inte ska bete sig på det viset. Det innebär att om de inte kan fixa problemet på två försök så har du rätt att få en ny. Att det bara inträffar vid kallstart gör det nog väldigt svårt att hitta något fel när man gör olika kontroller av maskinvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, om det var min dator så skulle jag gå tillbaks till säljaren och reklamera datorn eftersom en ny dator inte ska bete sig på det viset. Det innebär att om de inte kan fixa problemet på två försök så har du rätt att få en ny. Att det bara inträffar vid kallstart gör det nog väldigt svårt att hitta något fel när man gör olika kontroller av maskinvaran.
Tack för rådet.Jag ska försöka.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...