Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Något tips for bätre data


Adam79

Rekommendera Poster

Hej
Jag har byggt mit nytt data.
Det är en AMD x4 3.2 med 8 GB minne och  1 GB grafik.
Finns något ändring eller special cinfigration för att göra datan funkar bätre? Särskild för Minne.
Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för operativsystem och är det 64-bitars? Om du har installerat 32-bitars xp eller vista, så utnyttjar du inte alla 8 GB minne.
Ett tips annars är att gå in i bios. När du startar din dator står det att du ska trycka på delete-tangenten eller liknande för att komma åt setup. Där kan du leta efter en inställning som heter "Load optimal settings" eller något åt det hållet.
Skriv gärna vad du har för moderkort i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej
Idag när jag började använda microsoft Front page och när jag skulle spara ett sida det vissade ett fel meddelande att det finns inte tillräckligt minne och jag måste stänga andra program!
Jag ändrade minne storlek från system men jag har samma problem.
Kanske måste installer programet igen.
Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var ett gammalt program. Har du kollat om det blir någon skillnad om du väljer att köra Frontpage i kompatibilitetsläget för XP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om just Frontpage har problem med Windows 7, men om man har problem med program skrivna för Windows 2000/XP (eller är det ändå äldre?) så är det ju lätt att pröva om det går bättre om man ställer in ett kompatibilitetsläge för det.

"Jag ändrade minne storlek från system"
Vad menar du att du gjorde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...