Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scemalägga åtkomst till internet


swikman

Rekommendera Poster

Jag vill ställa in så att vissa datorer hemma ska kunna ha åtkomst till nätet vissa tider och inte vissa tider.
Jag har försökt kontakat pholips support men dom verkar inte heller veta vad man ska göra;(



Jag har en router (philips snb6500), om jag förstår det hela ska man först schemalägga (ställa in tider) för en viss dator och det verkar ok. Sen ska jag gå in i åtkomstkontroll och ställa in regeln, men där får jag lite krupp.

Det är en sida med 20 talet olika inställnningar (man ska bocka för det som gäller)
det är tcp udp www epost etc.etc, massa ord som jag inte visste fanns. jag vill bara kapa åtkomst till internet.

Någon som stött på något liknande och som tyckt att det är/har ett problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du blockera all trafik till och från internet för en viss dator? Eller gäller det bara surfning medan epost ska gå bra?
Kan du göra en skärmdump på inställningssidan i routern och lägga upp på t ex http://pici.se/ och så klistrar du in länken till bilden i ditt inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill begränsa friheten för mina barn och censurera deras liv Stort flin

Skämt åsido, Det jag vill göra är att slippa tjat om att det är dags att stänga av datorn på kvällar när han sitter och spelar wow eller cs, jag spelar själv lite och vet att det är lätt att glömma tiden

Så jag vill ställa in att vardagar ska tillgång till internet stängas av ca 2130 och helger 02.00

Men jag ska göra som du föreslår och ta en skärmdump på dom sidorna det gäller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser




Netgear's router har annars en enkel inställning där man just kan välja dag och tid för när den ska blockera all internet-traffik. Fungerar perfekt för våra WoW-spelande ungdomar.
Dom får veta när den kommer att stängs av och får anpassa spelandet efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...