Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Mail till Windows 7?


ventur

Rekommendera Poster



Hur får man allt med sig till Windows 7 från Vista? Det lär ju inte finnas något mailprogram i W7 utan man får tex installera Windows Live Mail.

Hur gör man detta rent praktiskt?

Kommer att uppgradera från Vista Home Premium till motsvarande i W7.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Tack Alexa.



Jag undrar också hur man rent praktiskt går tillväga när man byter mailprogram från Windows Mail till Windows Live Mail.

Är det bara att installera WLM ovanpå Windows Mail och kommer det att fungera utan ytterligare justeringar sedan?
Följer de gamla mailadresserna automatiskt med?

Känns som det kan finnas en del fallgropar här. Tacksam för förklarande hjälp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du uppgraderar från Windows Vista till Windows 7 försvinner ju Windows Mail eftersom det inte ingår i Windows 7. Dock finns alla dina e-postmeddelanden och dina kontoinställningar kvar efter att du uppgraderat datorn (dock inte om du gör en ren installation). Efter att uppgraderingen till Windows 7 är klar så installerar du Windows Live Mail från download.live.com och startar programmet. När du startar Windows Live Mail första gången så importeras dina e-postmeddelanden och kontoinställningar automatiskt.

Viktigt! Dock rekommenderar jag starkt att du skapar en säkerhetskopia av dina e-postmeddelanden (och allt annat viktigt på datorn) innan du uppgraderar till Windows 7. Spara säkerhetskopian på exempelvis ett USB-minne eller på Windows Live Skydrive. Om något skulle gå snett under uppgraderingen så kan du i så fall göra en ren installation av Windows 7 och importera dina e-postmeddelanden från säkerhetskopian.

Du kan mycket enkelt göra en säkerhetskopia av dina Windows Mail-meddelanden genom att välja Arkiv, Exportera, Meddelanden. Följ sedan exportguiden och välj att spara Alla mappar.

Vill du även skapa en kopia av dina e-postkontoinställningar så går du tillbaks till huvudfönstret i Windows Mail, väljer Verktyg-menyn, Konton, markerar e-postkontot du vill exportera i dialogrutan Internetkonton och klickar på knappen Exportera. En säkerhetskopia av dina kontakter kan du ta genom att välja Verktyg-menyn och sedan Windows Kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej kan någon vara snäll hjälpa mig ?????

Jag köpte en dator för en månad sedan med vista och fri uppgradering till windows 7

Idag fick jag skivan och uppgradera men tog inte säkerhetskopia på windowsmail som jag borde gjort.

Hittar kontakterna men ej gamla mail har installerat outlook som jag haft tidigare
men får inte upp mailen är det kört ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...