Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Anti-alias-nåt" i Crysis


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har spelat en del Crysis på min nya dator som har Gainward 9500 GT 1GB grafikkort. Sen blev jag bara liiiite besviken när den inte pallade "very high"-grafikinställningen...

Anyway, när jag går in i inställningsmenyn så ser jag att någonting som heter typ anti-alias...nåt (tror jag att det var) är "off". Är det verkligen rätt? Jag har läst nåt om det men jag minns inte riktigt...

Vad tror ni, och föresten, vad är det här "anti-alias-nåt" för någonting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Har spelat en del Crysis på min nya dator som har Gainward 9500 GT 1GB grafikkort. Sen blev jag bara liiiite besviken när den inte pallade "very high"-grafikinställningen...

Anyway, när jag går in i inställningsmenyn så ser jag att någonting som heter typ anti-alias...nåt (tror jag att det var) är "off". Är det verkligen rätt? Jag har läst nåt om det men jag minns inte riktigt...

Vad tror ni, och föresten, vad är det här "anti-alias-nåt" för någonting?



Anti-Aliasing är den teknik som används för att utjämna de kanter som ser pixliga ut, lätt förklara får det spelat att se rundare och mer realistiskt ut. Det brukar gå att ställa in det på olika värden som 2x, 4x 6x osv. och spelar du på High utan lagg kan du prova att aktivera aa, men bli inte allt för besviken om det börjar lagga eftersom aa kräver en del av grafikkortet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Har spelat en del Crysis på min nya dator som har Gainward 9500 GT 1GB grafikkort. Sen blev jag bara liiiite besviken när den inte pallade "very high"-grafikinställningen...

Anyway, när jag går in i inställningsmenyn så ser jag att någonting som heter typ anti-alias...nåt (tror jag att det var) är "off". Är det verkligen rätt? Jag har läst nåt om det men jag minns inte riktigt...

Vad tror ni, och föresten, vad är det här "anti-alias-nåt" för någonting?



Anti-Aliasing är den teknik som används för att utjämna de kanter som ser pixliga ut, lätt förklara får det spelat att se rundare och mer realistiskt ut. Det brukar gå att ställa in det på olika värden som 2x, 4x 6x osv. och spelar du på High utan lagg kan du prova att aktivera aa, men bli inte allt för besviken om det börjar lagga eftersom aa kräver en del av grafikkortet


aha... Det låter ju riktigt bra, får testa lite!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=815860så är det flera som tycker att kortet är dåligt. Innan man köper saker kan det vara bra att titta vad andra tycker. Grafikkortet kom ut 2006 och är ganska gamallt.


Hoppsan, det visste jag inte!

Men de snackar om ett kort med ddr2-minne, mitt har ddr3 (om det nu gör nån skillnad?!?).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett GT9500 är för klent för att köra ett så krävande spel som Crysis med fullt pådragna effekter.


möjligt, men det funkar på high, och det är inte den mest extrema speldatan, så ja e nöjd ändå ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...