Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

eposten öppnar sig inte, datorn lyder inte klicket


lennart10

Rekommendera Poster

ett nytt fel har uppstått... när jag klickar på ikonen för eposten näre vid klockan i högra hörnet så öppnas en dialogruta.... i den finns INKORGEN FÖR EPOST... när jag klickar på denna rad så kommer timglaset fram jämte pilen... efter en stund så slocknar timglaset och inget  händer... inkorgen öppnas alltså inte....  ÄR DETTA VIRUS?


.. jag har varit på FULSIDOR och laddat hem program....

 felet har varit i några dagar.... provade att starta om.... då funkade klicket några ggr... sen blev det fel igen.... vad skall jag göra?.... har telia säker surf... alltså F-secure.... hur scannar jag datorn med det programmet... hade norton förut innan jag gick över till adsl!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Telia säker surf, F-Secure. Du har väl någon manual att titta i, för det är väl på svenska. F-secure alltså.

F-secure har väl en logg du kan kolla. Du säger nytt fel, vad var det andra?

En fråga, du har väl inte Norton också på datorn, då är risken att det skiter sig stor, med två antivirusprogram på samtidigt, ta isåfall bort det du inte vill ha, så går allt så mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

För att scanna igenom datorn med F-Secure gör du så här:

Klicka på Virus- & spionskydd, sedan på Avancerat... nere till höger, Manuell sökning i listan på vänstersidan, markera Genomsök alla filer och Genomsök komprimerade filer, i rutorna Åtgärder ställer du in vad F-Secure ska göra med eventuella virus, bästa är väl att lägga dem i karantän så kan du undersöka vad det är för något, kan ju vara falsklarm ibland. Klicka sedan på OK där nere. Nu klickar du på Sök igenom datorn... och väljer hur sökningen skall göras. Utför fullständig datorkontroll söker igenom hela datorn, men det kan ta lång tid.

Du kan ju också scanna igenom datorn med Malwarebytes Anti-Malware eller ESET on-line scanner, finns flera andra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej...
nu funkar inte fsecure.... ställer in som du föreslog men när jag klicker ok så försvinner dialogrutan utan att scanningen startar!   det verkar sprida sig att datorn inte lyder... illavarslande tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Kanske uttryckte mej lite otydligt, scanningen startar inte när du klickar på OK, utan när du klickar på Sök igenom datorn... som finns på menyn Virus- & spionskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...