Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia kastar ut de som nu har personlig hemsida.


dicks33

Rekommendera Poster

Hej fr Dick Cederquist i Piteå som nu fått veta att Telia kastar ut alla abbonenter som har Personlig hemsida på sitt teliaabonnemang på Internet till sista december i år.Mer om detta ser Du på www.telia.se/aktuellt  Vi har alltså, utan att fått någon upplysning eller förhandsbesked bara kunnat konstatera att man blir av med sina hemsidor, som man haft i många år på sitt abonnemang.Det betyder ju att man lämnar telia och går över till t.ex Bredbandsbolaget.Detta måste Ni göra en grej av ? det är fräckt att göra så här !! Det måste ju bli en ?folkstorm? !!Hälsar Dick Cederquist  med telefon 0911 37172.   
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också läst detta och tycker det är dåligt, jag har en personlig hemsida via Comhem och skulle inte bli glad om de tog bort tjänsten. Men det är inte bra att du skriver ditt telefonnummer här på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl vänta och se vad Telia kommer att ha för erbjudanden.
"Det vi kan erbjuda idag är Säker Lagring där du kan ladda upp material och dela ut filer. Med denna tjänst kan du även dela ut webbalbum på dina lagrade bilder. Under hösten 2009 kommer vi att ha ett erbjudande för våra kunder med Personliga hemsida."
http://www.telia.se/privat/kundservice/aktuellthemsidanews/aktuellthemsidanews.page#

Men annars så är det ju smart att ha sin hemsida på något ställe som inte är beroende av vad man har för internetleverantör, t ex Google Sites, så att man kan byta leverantör utan att behöva flytta webbsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är också upprörd över att bli utslängd från servern hos telia utan någon motivering annat än att man hänvisar till telia säker lagring, som man inte kan publicera websidor på.
Sedan finner jag det underligt att inte fler upprörs över detta övergrepp från telias sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har också noterat igen att Telia ämnar stänga dessa sajter, men dom varnade faktiskt för detta för flera månader sedan, redan då bad dom alla som har hemsidor att börja plocka tillbaka allt man vill ha kvar, så helt nytt är det inte, utan egentligen handlar det om "sista" påminnelsen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...