Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ang.Virtuellt minne i XP.


patanp@

Rekommendera Poster

Hej på er.
Jag har en fråga jag undrar över.
BAKGRUNG:
Igår så tittade jag på "tips" om hur man kan göra sin dator snabbare,vid uppstart etc.
Man skulle stalla in sitt minne i den virtuella mappen med sitt fysiska minne *(ggr) 1,5.
I min pc så har jag små s.k "mätare" gällande CPU samt MEMORY men jag använder "bara" ca 33-50% av mitt fysiska minne som det är.Hoppas ni fattar vad jag menar!
FRÅGA:
Nu till frågan, kommer detta s.k "trix" att hjälpa MIG att snabba upp min PC?
Tack på förhand,må bäst
Mvh:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Hur snabbt startar din dator?

1-2 minuter får anses normalt för dom flesta datorer. Tar det mer tid, kan ju vissa ändringar hjälpa och tar det ändå mer tid, låt säga 5 minuter är ju något galet.

Dator 1 2001-årsmodell med XP Pro ca minuten. Dator 2 2005-årsmodell XP Pro också ca minuten. Dator 3 en Laptop med Vista Buisness 2008-årsmodell ca 40 sekunder. Några riktvärden från mina datorer, så vet du hur snabbt eller långsamt din dator startar.

Man får ta det med en nypa salt, att vissa program, eller s.k trix, skulle göra datorn snabbare. Skulle tro att det kan röra sig om kanske 15-20 sekunder, med ditt trix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med 1,5 gånger RAM-minnet är väl vad det brukar vara om man inte ändrar själv och anledningen till just den mängden är att om Windows kraschar så ska hela RAM-minnet (och lite annat) kunna sparas i filen för det virtuella minnet så att det går att skicka en felrapport till Microsoft. Om du idag inte använder hela RAM-minnet så kommer datorn inte att bli snabbare för att du utökar det virtuella minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, gå till Kontroll panelen, system/avancerat/prestanda, där hittar du inställningar för virtuellt minne, de mätare du har mäter Ram minnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...