Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är Skilnaden mellan Twitter & Facebook????


patanp@

Rekommendera Poster

Hej på Er!
jag har en fråga som visserligen framgår av rubriken men vad är skilnaden mellen Twitter och ex.vis Facebook? Jag har inte fattat vad som e så speciellt med det? När man går till Twitters hemsida så e det ju bara fullt med reklam om programet.
Så kan nån "oberoende" förklara det ssom e så speiellt & unikt med twitter.
Mvh P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Twitter kan du bara skriva text och länka, korta meddelande för hela världen. Du kan också ha favoriter och så kan andra lägga till dig som favoriter.

På Facebook kan du välja att bara dina vänner ser dig eller hela världen. Där kan du även lägga in foton och en del andra saker.

Twitter är av typen mickro-blogg och är inte samma typ som Facebook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte med i någon av dessa communities, men om jag förstått det rätt så är facebook en sida där man har en profil och kan ladda upp bilder, skicka meddelanden mm.

Så här skriver sidan ohsohightech.se om twitte:

"Twitter är en tjänst för mikrobloggning och kommunikation som går ut på att dela med sig av korta uppdateringar samt genom att följa andra personer ta del av deras uppdateringar.?

De uppdateringar man gör på Twitter får maximalt innehålla 140 tecken styck. Man får alltså hålla det kort och koncist vilket gör det hela överskådligt och det är lätt att skumma igenom en stor mängd uppdateringar från de personer man följer. När man registrerat sig på Twitter så får man en personlig profil där alla ens postade uppdateringar visas tillsammans med en beskrivande profiltext (på max 160 tecken, kortfattat även här). Sedan har man även en sida där alla uppdateringar från de personer man valt att följa visas."


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

twitter är som att skicka offentliga sms mellan varandra eller om du bara vill berätta nåt. facebook är som en avancerad blogg plus en massa andra saker som att du kan gå med i grupper eller skapa evenemang, allt från nån förfest till nåt större

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad twitter går ut på kan man ju se genom att titta på vad esd (medlem i det här forumet) twittrar:
http://twitter.com/EE_Photo


Roligt att andra är intresserade av min Twitter sida :-)

Själv tycker jag Twitter är bättre än Facebook eftersom det är så lätt att använda och hålla uppdaterat - det sköter nästan sig självt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren,har varit å kollat både EE Photos hemsida samt twittersida
jag tror jag börjar fatta lite grann.
Somsagt tack å må bäst.
Mvh P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...