Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows 7

Malvia

Recommended Posts

Jag undrar om Windows 7 kommer att finnas på de datorer man kan köpa i affärerna under hösten/vintern eller om det kommer att finnas först senare?

OEM Lienser kommer dyka upp i datorer ungerfär när det släpps, många tillverkare ger även en gratis uppgradering från vista till 7 vid köp utav en ny dator som klarar w7

30 oktober börjar det troligen säljas datorer med svenskt Windows 7.

Windows 7 släpps 22 oktober på engelska och 31 oktober i Sverige

30 oktober börjar det troligen säljas datorer med svenskt Windows 7.

Hej Cecilia!

Kommer dom att släppa DVD skivorna då också?

Eller har do redan gjort detta?

Jag har faktiskt INTE kollat själv ännu! Så jag kanske skulle göra detta INNAN jag ställde frågan *Ler*!

Jaja!
Tänkte efter jag skrev!

Mvh
Helren

Det är då Windows 7 kommer ut i affärerna också. Man kan inte köpa det idag, utan det man kan göra är att förhandsboka för leverans senare.

ultimatescar

jag tror att man kan köpa det nu med vista sen när windows 7 kommer ut kan dom byta gratis. det gäller data som är köpt från och med July tror jag eller om jag har fel då är det från augusti.

Guest ollemunter

Jag kör det virtuellt till 1 juli 2010 och räknar då med att uppdatera på någon dator eller göra en s.k ren installation, beroende på pris mm.

Microsoft har under några månader gjort det möjligt att hämta Widnows 7 RC (Release Candidate) 7100 från deras hemsida, tillsammans med licensnyckel. Denna möjlighet gör att det går att använda Windows 7 RC 7100 fram till och med den 31 maj 2010 med giltig licens.

För några dagar sedan stängde Microsoft möjligheten att hämta denna mjukvara. Det går att hämta licensnyckel ännu men inte programmet.

Jag har hämtat RC 7100 i 64-bitarsversion som jag kör med på min dator. Windows 7 fungerar mycket bättre än Vista men Windows 7 RC 7100 lider av den del fel, tyvärr.

Ett av de problem som Windows 7 RC 7100 lider av, som Microsoft inte vill hjälpa mig med att lösa, är att program som Adobe Reader inte öppnas korrekt. Om jag vill öppna eller spara en fil hamnar fältet för att skriva in namnet mitt i fönstret som är öppet. Längst ned står "Filnamn" i vanlig ordning medan fältet för att skriva finns mitt i fönstret. Det går inte att skriva i fältet för det stänger sig så snart man skall skriva något i det.

Förhoppningsvis är detta något som Microsoft ordnar i de färdiga versionerna som de ger ut, bl.a. RTM-versionen (Release To Manufacturer), som redan finns hos datortillverkarna.

När det gäller ovanstående problem återfinns det även i Uleads program Photoimpact (den senaste versionen nummer 12) samt i Photoshop Elements 7.

Hej Och God Morgon!

Jo! Jag har också hämtat RC 7100 i 64-

bitarsversion som jag kör på ena utav mina

Laptop ihop med en 32-Bitars version av VISTA i  !

Bara det att jag fick Partitionera disken innan

installationen!

Men somsagt jag tycker ju att Windows 7`an är

snabbare än VISTAN och fungerar bättre i det

stora hela med!

Och då har jag en Dual Processor på 2,27Ghz och

4Gb Ram 800Mhz Och Hdd på 250Gb (Lite Litet)

tycker jag då iof men det har ju inte så stor

betydelse i det hela,Jag kör ju även med Externa

USB Diskar!!

Mvh

Helren

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...