Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Segt


Attas

Rekommendera Poster

Varför är det bara PC för Allas sida som är så seg, trög, långsam att få fram? Även att "bläddra" mellan sidorna tar evigheter. Inga problem med någon annan Webbsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga. Ingen bra PR for ett IT-forum. Frågan har varit uppe flera gånger. Hittills inget svar. Låt oss se den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Troligen har PC-För Alla något fel för tillfället. Åtgärdas säkert när dom börjar jobba på mändag.

Verkar som segheten redan lättat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att pc för alla alltid är segt alla andra sidor är tio gåbger snabbare minst har testat olika webbläsare men sperla ringen roll är helt enkelt en ganska långsam server tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig så är det inte någon större skillnad på det här forumet och andra forum, och inte heller PC för Allas webbsidor jämfört med andra webbsidor men det kan ju bero på att jag använder Firefox med NoScript samt MVPS host-fil som blockerar olika javascript resp. annonser, t ex så ser jag just nu att NoScript blockerar adaptlogic.com, research-int.se, adtech.de och google-analytics.com. Det snabbar säkert upp visningen rätt mycket att inget hämtas eller skickas till de servrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC för Alla redaktion

Det stämmer att vårt forum för stunden är lite segt. (Servern är supersnabb, allt handlar om själva forumprogrammet...)

Vi ser över möjligheten att byta plattform till en betydligt smidigare och snabbare variant.

Till dess - håll ut!

Mvh
Fredrik Agrén
Chefredaktör
PC för Alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra Fredrik Agrén att du kommer in och säger som det är. Det är så man på ett konstruktivt sätt hanterar kritik. Att mörka ger bara negativa återverkningar. Lycka till med plattformsanalysen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, Cecilia, att det fungerar med Firefox på PFAs sida. Jag kan inte logga in på Forum om jag använder Firefox (som är min standardläsare).
Hur jag än gör får jag felmeddelanden, oftast att jag använder felaktigt användarnamn eller lösenord.

Ibland kan jag backa och då är jag inloggad.
Med jag är inloggad kan jag förflytta mig mellan de olika trådarna och hela tiden ha indikeringen att jag är inloggad.
Skriver jag i en tråd då kastas jag ut när jag klickar på "Svara". Mitt svar finns inte heller när jag kikar i tråden.

Firefox är stört omöjligt för mig att använda på PFA Forum. Jag kör med Firefox 3.5 i Windows 7 RC Build 7100 och 64-bitarsversionen.
Jag har provat att ta bort all historik, alla cockies m.m. men det hjälper inte.

Kör jag IE8 fungerar det utan problem. Det är bara hos PFA som jag har problem och jag har meddelat PFA detta utan att de besvarat mina brev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, Cecilia, att det fungerar med Firefox på PFAs sida. Jag kan inte logga in på Forum om jag använder Firefox (som är min standardläsare).
Hur jag än gör får jag felmeddelanden, oftast att jag använder felaktigt användarnamn eller lösenord.

Ibland kan jag backa och då är jag inloggad.
Med jag är inloggad kan jag förflytta mig mellan de olika trådarna och hela tiden ha indikeringen att jag är inloggad.
Skriver jag i en tråd då kastas jag ut när jag klickar på "Svara". Mitt svar finns inte heller när jag kikar i tråden.

Firefox är stört omöjligt för mig att använda på PFA Forum. Jag kör med Firefox 3.5 i Windows 7 RC Build 7100 och 64-bitarsversionen.
Jag har provat att ta bort all historik, alla cockies m.m. men det hjälper inte.

Kör jag IE8 fungerar det utan problem. Det är bara hos PFA som jag har problem och jag har meddelat PFA detta utan att de besvarat mina brev.


Förra veckan på månaden skickade jag ett e-post till PFA om hur det går med hemsidan, då flera problem finns kvar. Inget svar ännu, dock svarade Fredrik på ett annat brev som jag skickade i tisdags.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Firefox 3.5 (ingen skillnad mot tidigare versioner heller) och 32-bitars Vista. Jag är redan inloggad när jag kommer till forumet eftersom jag har automatisk inloggning till IDG och besöker andra IDG-sidor innan jag kommer till det här forumet så jag kan inte uttala mig om inloggningen till just det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det här nog rätt enkelt. Jag blockerar nu alla script, annonser m m på den här sidan. Då går det alldeles utmärkt att bläddra. Slutsatsen är art idg har för dålig kapacitet på utrustningen alt för mycket smörja som ska laddas upp.

Så här har det varit länge. Det var det Fredrik Agrén sa lite längre upp i tråden, fast på ett elegantare sätt.

Ceciliakommentarerna här - däremot - ligger märkligt nog konsekvent vid sidan av det egentliga problemet. Okunskap eller mörkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med FF tog det 34,4 sek. att komma in på  PCfA.s forum
Med FF tog det 4,5 sek. att komma in på E-forum. 
En väsentlig skillnad!!! 
Dumstrut
essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det här nog rätt enkelt. Jag blockerar nu alla script, annonser m m på den här sidan. Då går det alldeles utmärkt att bläddra. Slutsatsen är art idg har för dålig kapacitet på utrustningen alt för mycket smörja som ska laddas upp.

Så här har det varit länge. Det var det Fredrik Agrén sa lite längre upp i tråden, fast på ett elegantare sätt.

Ceciliakommentarerna här - däremot - ligger märkligt nog konsekvent vid sidan av det egentliga problemet. Okunskap eller mörkning?

Jag har ingen anledning att mörka något. Jag är inte anställd på PC för Alla eller har några andra ekonomiska intressen som har med PC för Alla eller forumet att göra.

Jag skrev 30 aug. hur det fungerade för mig och en möjlig orsak till att det fungerade bättre för mig än för många andra som ett tips för andra som vill få forumet att fungera bättre. Du har ju också prövat att blockera en massa och fått forumet att fungera så det verkar ju som att tipset fungerar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan ju vara i väldigt korta intervaller som det är segt, tex har det varit så med eforum idag (vilket är mycket ovanligt).

en sak har jag länge märkt här och det är om jag backar en sida med en knapp på musen så tar det alltid längre tid än om jag klickar på bakåtpilen i iE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...