Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Några frågor om Windows Media Player 11


EnGubbe

Rekommendera Poster

Hej alla glada,
uppgraderade från XP Pro till Vista Ultimate härom sistens i samband med en hårddiskkrasch.
Fick då WMP 11. Gillar den inte,  10:an var bättre. Provade att installera 10:an parallellt men det gick ju inte.

Frågor om 11:an:
1. När man laddade in en bunt låtar eller filmer i 10:an kunde man längst ner till höger i listvyn se den totala längde på samtliga låtar eller filmer. Det ser jag inte i 11:an. Kan man få fram den siffran?

2. I 10:an kunde man högerklicka på en mp3:a och redigera taggarna. Den funktionen hittar jag inte i 11:an. Finns den? I så fall var?

3. När jag startar WMP 11 vill jag komma direkt till fliken Uppspelning, nu kommer jag till Bibliotek. Hur gör jag för att komma direkt till Uppspelning?

4. Var tog den visuella effekten Spikes/Amoeba vägen? Vill ha den igen...

Laddar in mina låtar och filmsnuttar "löst", vill alltså inte skapa en spelningslista varenda gång.
Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada,
uppgraderade från XP Pro till Vista Ultimate härom sistens i samband med en hårddiskkrasch.
Fick då WMP 11. Gillar den inte,  10:an var bättre. Provade att installera 10:an parallellt men det gick ju inte.

Frågor om 11:an:
1. När man laddade in en bunt låtar eller filmer i 10:an kunde man längst ner till höger i listvyn se den totala längde på samtliga låtar eller filmer. Det ser jag inte i 11:an. Kan man få fram den siffran?

2. I 10:an kunde man högerklicka på en mp3:a och redigera taggarna. Den funktionen hittar jag inte i 11:an. Finns den? I så fall var?

3. När jag startar WMP 11 vill jag komma direkt till fliken Uppspelning, nu kommer jag till Bibliotek. Hur gör jag för att komma direkt till Uppspelning?

4. Var tog den visuella effekten Spikes/Amoeba vägen? Vill ha den igen...

Laddar in mina låtar och filmsnuttar "löst", vill alltså inte skapa en spelningslista varenda gång.
Tacksam för svar.

Det går inte att ta bort wmp 11..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS, denna text har jag hämtat från Microsoft

Återställa en tidigare version av mediespelaren

Windows Media Player är en funktion som är en del av Windows operativsystem och den kan inte tas bort helt. I Windows XP kan du dock återställa den version av mediespelaren som tidigare fanns på datorn.

Om du vill göra detta måste du vara inloggad som administratör eller vara medlem i administratörsgruppen.
  1. Koppla bort eventuella bärbara musik- eller videoenheter som är anslutna till datorn.
  2. Klicka på Start och sedan på Kontrollpanelen.
  3. Gå till kategorivyn på Kontrollpanelen och klicka på Lägg till eller ta bort program, Ta bort ett program.
  4. Klicka på Windows Media Player 11 och sedan på Ta bort.
    Om Windows Media Player 11 inte visas i listan över installerade program gör du följande:
    1. Markera kryssrutan Visa uppdateringar längst upp i listan.
    2. Gå till avsnittet Windows XP - Programuppdateringar och klicka på Windows Media Player 11, Ändra/ta bort.
  5. Klicka på OK i de båda bekräftelsedialogrutorna som visas.
  6. När återställningen är utförd (det kan ta ett par minuter) klickar du på Starta om.
  7. Klicka på Start och sedan på Kontrollpanelen.
  8. Gå till kategorivyn på Kontrollpanelen och klicka på Lägg till eller ta bort program, Ta bort ett program.
  9. Klicka på Windows Media Format 11 Runtime och sedan på Ta bort.
    Om Windows Media Format 11 Runtime inte visas i listan över installerade program gör du följande:
    1. Markera kryssrutan Visa uppdateringar längst upp i listan.
    2. Gå till avsnittet Windows XP - Programuppdateringar och klicka på Windows Media Format 11 Runtime, Ändra/ta bort.
      Om du har installerat en version av Windows Media Player 11 som inte är på engelska, kan dialogrutorna som nämns i steg 9, 10 och 11 visas på engelska.
  10. Klicka på OK i den första bekräftelsedialogrutan som visas.
  11. I den andra bekräftelsedialogrutan som visas markerar du kryssrutan Vill du fortsätta med återställningen? och klickar sedan på OK.
  12. När återställningen är utförd (det kan ta ett par minuter) klickar du på Starta om.
  13. Klicka på Start och sedan på Kontrollpanelen.
  14. Gå till kategorivyn på Kontrollpanelen och klicka på Lägg till eller ta bort program, Ta bort ett program.
  15. Klicka på Microsoft User-Mode Driver Frameworks Feature Pack 1.0.0 och sedan på Ta bort.
  16. Följ instruktionerna som visas i guiden Borttagning av programuppdateringar.
    Om bekräftelsedialogrutan Wudf01000 visas klickar du på Ja om du vill fortsätta. När borttagningen av programmet är utförd (det kan ta ett par minuter) klickar du på Slutför.

 Note   Om du tar bort Windows Media Player 11 och Windows Media Format 11 Runtime och ett fel uppstår C00D271D ("Det uppstod ett fel i komponenten Digital Rights Management Contact Microsoft product support.") kan du kanske åtgärda problemet genom att installera Windows Media Format 9.5 Runtime. Information om hur du installerar Runtime finns i Microsoft Knowledge Base, artikel 891122, "Uppdatering för Windows Media Digital Rights Management-aktiverade spelare."
Det kan hända att du inte kan återställa en tidigare version av mediespelaren om den dolda mappen $NtUninstallwmp11$ har raderats från datorn. Vissa program som inte kommer från Microsoft (t.ex. CCleaner) raderar den här mappen när de försöker ta bort oönskade filer från datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inlägget, Attas.
Men jag sitter ju med Vista nu...
Har själv hittat svar på fråga 1, men de övriga går jag bet på.
Någon som kan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis, Cecilia. Ursäkta.
Eftar att man laddat in några låtar och börjat spela upp en av dom så trycker man på STOPP-knappen, den fyrkantiga.
Då ser man total speltid i rutan ovanför listvyn, där skivomslaget brukar vara.
Väldigt enkelt bara man vet...(och har ögonen med sig...)

Tack för visat intresse, Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...